به گزارش اکوایران، رئیس‌جمهور فرانسه می‌گوید که هدف اسرائیل از جنگ در غزه باید روشن شود و جنگ مجدد مستلزم تلاش‌های بیشتری برای آتش‌بس است.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در روز شنبه هشدار داد که هدف اسرائیل برای از حرف گروه فلسطینی حماس، خطر آغاز جنگی یک‌دهه‌ای را در پی دارد.

ماکرون در کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه اجلاس آب‌و‌هوایی COP28 در دبی گفت: «دستیابی به نابودی کامل حماس به این معنی است که جنگ ۱۰ سال طول خواهد کشید».

او افزود: «بنابراین این هدف باید روشن شود».

ماکرون همچنین خواستار تشدید تلاش‌ها برای دستیابی به یک آتش‌بس پایدار در غزه شد.

او گفت: «این وضعیت مستلزم تلاش‌های فزاینده برای دستیابی به آتش‌بس پایدار، آزادی همه اسرا، اجازه کمک‌های فوری به غزه و تضمین امنیت اسرائیل است».

ماکرون نگرانی شدید خود از بابت غیرنظامیان غزه را ابراز کرده و دو هفته پیش در یک تماس تلفنی به نتانیاهو گفت که «تلفات غیرنظامی بسیار زیادی» در جریان حمله اسرائیل وجود دارد.

به دلیل انتقاد از کمپین نظامی اسرائیل، ماکرون یک هفته قبل از آن تماس تلفنی مورد انتقاد مقامات تل‌آویو قرار گرفته بود. ماکرون اذعان کرده بود که جنگ اسرائیل عملا عامل کشته‌شدن «زنان و نوزادان» غزه است. او سپس در تماسی با اسحاق هرتزوگ، رئیس‌جمهور اسرائیل تصریح کرد که او تنها قصد داشت تا به وضعیت انسانی غزه رسیدگی کرده و نمی‌خواست اسرائیل را به هدف قرار‌دادن غیرنظامیان متهم کند.