به گزارش اکوایران، چارلز کیو براون جونیور، رئیس ستاد مشترک ارتش در پاسخ به این سؤال که آیا پاسخ ایالات متحده به حملات نیروهای محور مقاومت در عراق و سوریه علیه نیروهای آمریکایی کافی بوده یا خیر، گفت که ایالات متحده بر واکنش و پاسخ بدون ایجاد یک درگیری منطقه‌ای گسترده متمرکز است.

به نوشته بلومبرگ، براون گفت: «ما بر روی ضربه‌زدن در زمان و مکان مناسب متمرکزیم. یکی از اهداف کلیدی پس از حمله ۷ اکتبر حماس این بود که اجازه ندهیم درگیری گسترش یابد. بنابراین، ما در مورد رویکردیمان بسیار تأمل کرده‌ایم».

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا نیز هشدارهای مکرر در مورد حملات محور مقاومت علیه پرسنل آمریکایی در عراق و سوریه را تکرار کرد. او گفت: «ما حملات به پرسنل آمریکایی را تحمل نخواهیم کرد. این حملات باید متوقف شود».

وزیر دفاع آمریکا جنگ در خاورمیانه را بخشی از مجموعه فزاینده نگرانی‌های امنیت ملی از خاورمیانه تا اروپای شرقی و آسیا دانست.

آستین گفت: «ما در دوران چالش‌برانگیزی زندگی می‌کنیم. با درگیری‌های بزرگیم مواجهیم. از سویی با جنگ اسرائیل و اوکراین سروکار داریم و از سوی دیگر، با قلدری و رفتار تهاجمی از سوی چین».

او همچنین هشدار داد که دشمنان ایالات متحده به طور فزاینده‌ای هدف مشترک خود را برای کاهش قدرت ایالات متحده پیدا می‌کنند.

او گفت: «از روسیه تا چین، از حماس تا ایران، رقبا و دشمنان ما می‌خواهند ایالات متحده را تجزیه و تضعیف کرده و ما را از متحدان و شرکای خود جدا کنند».

هشدارهای آستین در مورد افزایش تهدیدات جهانی با اشاره به چالش‌های سیاسی در واشنگتن همراه بود که می‌تواند مانع از واکنش ایالات متحده شود.