به گزارش اکوایران، نیروی دریایی آمریکا یک پهپاد متعلق به بخش تحت کنترل حوثی‌ها در یمن را سرنگون کرد.

یک مقام دفاعی آمریکا روز چهارشنبه به خبرگزاری رویترز گفت: نیروی دریایی آمریکا صبح چهارشنبه یک پهپاد را که منشأ آن از بخشی از یمن که تحت کنترل گروه حوثی است، سرنگون کرد.

از زمان آغاز جنگ غزه در 7 اکتبر و در بحبوحه یک سری حملات به کشتی‌های تجاری مرتبط با اسرائیل در آب‌های خاورمیانه، این ششمین بار است که نیروی دریایی ایالات متحده به پهپادها در جنوب دریای سرخ شلیک می‌کند. 

پیشتر در روز چهارشنبه، آژانس عملیات تجارت دریایی بریتانیا  و شرکت امنیت دریایی بریتانیایی آمبری، از حادثه ای مربوط به یک پهپاد مشکوک بر فراز دریای سرخ در غرب بندر حدیده یمن خبر داده و به کشتی‌هایی که در حال عبور از منطقه هشدار دادند که احتیاط کنند.

این مقام آمریکایی که از ذکر نامش خودداری کرد، گفت که در این حمله هیچ آسیبی به کشتی‌های نیروی دریایی ایالات متحده یا آسیبی به پرسنل آمریکایی وارد نشده است.

ارتش آمریکا روز یک‌شنبه هم اعلام کرده بود که سه کشتی تجاری در جنوب دریای سرخ مورد حمله قرار گرفته‌اند.

حوثی‌های یمن روز یک‌شنبه مسئولیت حملات پهپادی و موشکی به دو کشتی اسرائیلی در این منطقه را برعهده گرفته و اعلام کرد که این حملات در پاسخ به خواسته یمنی‌ها و درخواست کشورهای مسلمان برای ایستادن در کنار مردم فلسطین انجام شده است.

در همین شرایط، یحیی سریع سخنگوی ارتش حوثی‌ها با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این گروه چند فروند موشک بالستیک را به سمت اهداف نظامی اسرائیل در بندر ایلات اشغالی شلیک کرده‌ است.