به گزارش اکوایران، کوین مک‌کارتی، رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا، روز چهارشنبه در مقاله‌ای در وال استریت ژورنال اعلام کرد که از کنگره کناره‌گیری می‌کند و در پایان سال جاری مجلس نمایندگان را ترک خواهد کرد، تصمیمی که دو ماه پس از برکناری بی‌سابقه‌اش از ریاست‌ این مجلس گرفته شد.

به نوشته سی‌ان‌ان، تصمیم مک‌کارتی، اکثریت شکننده حزب جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان را محدودتر می‌کند. اکثریتی که همین هفته گذشته پس از اخراج نماینده سابق جورج سانتوس از نیویورک کمتر شد. اینکه جمهوری خواهان تا چه اندازه فضایی برای همکاری در سال آینده خواهند داشت، به نتیجه انتخابات در سال 2024 بستگی دارد.

مک کارتی که به مدت 17 سال نماینده بوده است و بیشتر آن را پشت میز رهبری سپری کرده است، دستاوردهای خود را در این مقاله منتشر کرد و به صراحت اعلام کرد که از دوران تصدی خود پشیمان نیست. مک کارتی که در 15 راند طاقت فرسا برای برنده شدن جایگاه رئیس مجلس در ژانویه مبارزه کرد، تنها 9 ماه بعد، پس از خشم جناح راست به دلیل اینکه با حمایت دموکرات‌ها لایحه مخارج موقت دولت را تصویب کرده بود، از سمت خود برکنار شد.

«بدون توجه به شانس یا هزینه شخصی، ما کار درست را انجام دادیم. ممکن است این روزها این مسئله در واشنگتن از مد افتاده به نظر برسد، اما ارائه نتایج برای مردم آمریکا همچنان در سراسر کشور جشن گرفته می‌شود.»

او ادامه داد: «وقتی برای اولین بار کلاهم را روی رینگ انداختم هرگز نمی توانستم این سفر را تصور کنم. من می‌دانم که همه تلاشم را کرده‌ام - مثل همیشه، با لبخندی بر لب. و به گذشته که نگاه می‌کنم، به هیچ وجه آن را به شکل دیگری انجام نمی‌دادم.»