به گزارش اکوایران، دونالد ترامپ روز دوشنبه تصمیم خود را در مورد شهادت در دفاع از خود در پرونده کلاهبرداری مالی در نیویورک تغییر داد و اعلام کرد که آنطور که انتظار می‌رفت موضع نخواهد گرفت زیرا «دیگر چیزی برای گفتن» ندارد.

به نوشته فرنس۲۴، این مرد 77 ساله این بیانیه غافلگیرکننده را روز یکشنبه در سایت تروث منتشر کرد و افزود که در دادگاهی که علیه او، پسران ارشدش دان جونیور و اریک و دیگر مدیران سازمان ترامپ در حال انجام است «قبلاً در مورد همه چیز شهادت داده است.»

ترامپ ماه گذشته توسط دادستانی مورد بازجویی قرار گرفت و دادستان او و سایر متهمان را متهم به اغراق در ارزش دارایی‌های غیرمنقول خود با میلیاردها دلار برای دریافت وام های بانکی و شرایط بیمه مطلوب‌تر کرده است.

در 6 نوامبر به مدت چهار ساعت، ترامپ با دادستان‌ها درگیر شد. با پاسخ‌های تند و گزنده که گاهی اوقات قاضی آرتور انگورون را مورد سرزنش قرار می‌داد. او به نامزد فعلی جمهوری‌خواه هشدار داد که «این یک گردهمایی سیاسی نیست.»

روز یکشنبه، ترامپ گفت که قبلاً «بسیار موفق و قاطع» در این پرونده شهادت داده است.

امپراتوری املاک و مستغلات ترامپ به دلیل شکایت مدنی که توسط لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک در معرض خطر قرار گرفته است.

حتی قبل از شروع بحث، انگورون حکم داد که دفتر جیمز قبلاً «شواهد قاطع» نشان داده است که ترامپ بین سال‌های 2014 تا 2021، دارایی خالص خود در اسناد مالی را بین 812 تا 2.2 میلیارد دلار اعلام کرده و اغراق کرده است.

در نتیجه، قاضی دستور انحلال شرکت‌های مدیریت دارایی‌های مورد بحث، مانند برج ترامپ و 40 آسمان خراش وال استریت در منهتن را صادر کرد، تصمیمی که در حال حاضر تحت تجدید نظر است.

این محاکمه به چندین جرم دیگر از جمله کلاهبرداری بیمه‌ای و جریمه مالی 250 میلیون دلاری نیز مربوط می‌شود.

برخلاف برخی از دعواهای حقوقی ترامپ از جمله پرونده کیفری علیه او که ترامپ را به توطئه برای براندازی انتخابات 2020 متهم می‌کند، شکایت جیمز که یک دموکرات است، خطر حبس ندارد.

از زمان شروع محاکمه، که در 2 اکتبر آغاز شد، میلیاردر جمهوری خواه این روند را یک «پرونده‌سازی» حزبی خوانده است.

در یکی از مراحل شهادت قبلی خود، انگورون به وضوح با لحن عصبانی به وکیل ترامپ، کریستوفر کیس، گفت: «موکل خود را کنترل کنید.»

انگورون همچنین ترامپ را با جریمه 15000 دلاری به دلیل نقض حکمی که پس از توهین به منشی قاضی در شبکه‌های اجتماعی وضع شده بود مجازات کرد.

وکلای ترامپ به نوبه خود استدلال کرده‌اند که بانک‌هایی که سازمان ترامپ صورت‌های مالی خود را به آن‌ها ارسال کرده است، بررسی‌های لازم را انجام داده‌اند و از برآوردهای تیم ترامپ آسیب مالی ندیده‌اند. آن‌ها حتی کارمندان فعلی و سابق دویچه بانک را برای شهادت دادن در این مورد به دادگاه فرا خواندند.

محاکمه قرار است بدون شهادت ترامپ ادامه یابد و انتظار می‌رود تا پایان ژانویه حکم صادر شود.