به گزارش اکوایران، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا اخیرا بسته‌ای را با عنوان هزینه‌های دولت منتشر کرده که ظاهرا نیمی از آن به کمک‌های نظامی به اوکراین مربوط می‌شود.

طبق گزارش فایننشال‌تایمز، تامین هزینه‌های جنگ برای اوکراین مقابل روسیه به یکی از اصلی‌ترین چالش‌های کاخ سفید تبدیل شده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین سفری به واشنگتن ترتیب داده تا در دیدار با جو بایدن، شرایط کمک‌های آمریکا به کشورش را بررسی کند. با این حال نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند مردم آمریکا چندان موافق کمک‌های کشورشان به اوکراین نیستند.

مخالفت نسبت به کمک‌های نظامی آمریکا به کشورهایی نظیر اوکراین در میان جمهوری‌خواهان به شکل پررنگ‌تری مشهود است. آن‌ها معتقدند مقامات سیاسی کشورشان مبالغ زیادی را صرف کمک به اوکراین کرده‌اند.

به اعتقاد مردم آمریکا، اقتصاد آن‌ها وضعیتی مطلوبی ندارد و از زمانی‌که بایدن به جای ترامپ قدرت را در این کشور در اختیار گرفته، اوضاع اقتصادی بدتر هم شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر اصلی‌ترین دغدغه برای مردم آمریکا، اقتصاد و تورم در این کشور است. این در حالی است که از نگاه آن‌ها، تمرکز و توجه بایدن به مسائل اوکراین، اسرائیل و تایوان معطوف شده و در نتیجه از آمریکا غافل مانده است.

برخی از آمریکایی‌ها گفته‌اند که از زمان ریاست‌جمهوری بایدن تا کنون، به لحاظ مالی وضعیت بدتری پیدا کرده‌اند. به این ترتیب شرایط برای بایدن وخیم شده و ممکن است بازی را به حریف خود که احتمالا ترامپ باشد، ببازد.

در ویدیوی بالا به بررسی نظرسنجی فایننشال‌تایمز پرداخته‌ایم و به کمک آمار و ارقام نشان داده‌ایم که چرا بایدن باید در انتخابات پیش رو، احساس نگرانی کند.