به گزارش اکوایران، کشورهای امارات متحده عربی و عربستان سعودی طی سال‌های اخیر بر سر جذب گردشگر با یکدیگر رقابت کرده‌اند و تنها هدفشان این است که اقتصاد خود را از نفت نجات دهند.

یکی از اقدامات برای تنوع‌بخشی به اقتصاد، ایجاد بستری برای گردشگری است. با این حال، کشورهای عربی نظیر امارات و عربستان، جاذبه‌های گردشگری چندانی نداشته‌اند و به دلیل قوانین محدود و سختگیرانه، گزینه مطلوبی برای گردشگران نبوده‌اند.

این کشورها اخیرا سعی کرده‌اند چهره خود را در سطح بین‌المللی تغییر دهند تا بتوانند از طریق جذب گردشگر و حتی مهاجر، سرمایه و پول را به داخل مرزهای خود بیاورند.

تلاش برای جذب گردشگر به موضوعی برای رقابت میان کشورهای عربی، به‌ویژه میان دو دوست قدیمی یعنی امارات متحده عربی و عربستان سعودی تبدیل شده است.

این دو کشور سال‌هاست که پیوندی تاریخی با یکدیگر دارند، با این حال، مسئله اقتصاد باعث شده در زمینه فرهنگ و گردشگری وارد مرحله جدیدی شوند.

عربستان پس از حضور محمد بن سلمان، شاهزاده سعودی، اصلاحات و تحولاتی را در دستور کار خود قرار داد که باعث شد توجه جهانیان را به خود جلب کند.

حالا امارات هم سعی دارد با اقداماتی مشابه و حتی فراتر از آن، توجه گردشگران را به خود معطوف سازد.

در این ویدیو توضیح داده‌ایم که جدیدترین اقدام اماراتی‌ها برای جذب گردشگر چه بوده و این رقابت‌ها در چه مسیری پیش می‌روند.