به گزارش اکوایران، معاون ریاست جمهوری ایالات متحده خواستاری همدردی بیشتری با فلسطینی‌هاست. ‌‌وکنش او نسبت به جنگ غزه نشان می‌دهد که چگونه دموکرات‌ها در حال حرکت در بین خط باریکی میان حوزه‌های حامی اسرائیل و فلسطین خود هستند.

به نوشته پالیتیکو، به گفته سه نفر از نزدیکان کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور، او به همکارانش در دولت گفته است که می‌خواهد کاخ سفید علناً نسبت به آسیب‌های انسانی در غزه، جایی که اسرائیل درگیر نبرد خونین و طولانی‌مدت با حماس است، ابراز نگرانی بیش‌تری داشته باشد. 

این افراد گفتند که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، از جمله مقاماتی است که هریس از آنها خواسته است تا نسبت به غیرنظامیان فلسطینی حساسیت بیشتری نشان دهند.

یکی از مقامات ارشد دولت گفت، هریس در گفتگوهای داخلی در مورد جنگ در غزه استدلال کرده است که زمان آن فرا رسیده است که برنامه‌ریزی‌های «روز بعد» را برای نحوه مدیریت ویرانه‌های جنگ پس از پایان جنگ آغاز کنیم.

یکی از افراد نزدیک به دفتر معاون رئیس جمهور گفت که او معتقد است که ایالات متحده باید در قبال بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، «سخت‌تر» عمل کند. این فرد گفت که او خواستار پیگیری جدی‌تر صلح بلندمدت و راه‌حل دو کشوری شده است.

تلاش خصوصی هریس برای شکل دادن به پیام کاخ سفید در مورد جنگ، نشان دهنده مخمصه‌ای است که دموکرات‌ها -حتی دو مقام ارشد آمریکا- در تلاش هستند تا خط دقیقی را در مورد جنگ اسرائیل و حماس در پیش گیرند، آن هم در بحبوحه یک اختلاف وحشتناک که ائتلاف سیاسی دموکرات‌ها را تا سطح محلی متزلزل کرده است.