به گزارش اکوایران، به ادعای روزنامه  وال‌استریت ژورنال، حماس پیشنهاد اسرائیل را برای آتش بس یک هفته‌ای در غزه در ازای آزادی حدود 40 اسیر از جمله تمام زنان و کودکانی که این گروه هنوز در اختیار دارد، رد کرده است.

بر اساس این گزارش‌، مقامات این گروه به میانجی‌های مصری گفته‌اند که اسرائیل باید قبل از مذاکره درباره هرگونه توافق احتمالی، حملات خود در نوار غزه را متوقف کند. 

به گفته این مقام‌ها، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، در جریان سفر روز چهارشنبه خود به مقام‌های اطلاعاتی در قاهره گفت که برای دستیابی به آتش‌بس و کمک‌های بشردوستانه بیشتر برای غزه به پایتخت مصر سفر کرده است.

غازی حمد، یکی از مسئولان حماس روز چهارشنبه گفت که «اولویت» این گروه توقف جنگ است. او گفت: «دیدگاه ما بسیار روشن است: ما می‌خواهیم تجاوز را متوقف کنیم.»

 یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس هم گفت که «برخی افراد» به دنبال وقفه‌های کوتاه چند روزه یا چند هفته‌ای در نبرد هستند، اما افزود که این گروه با آن موافقت نخواهد کرد. وی گفت: «اسرائیل کارت اسرا را می‌گیرد و پس از آن دور جدیدی از کشتار جمعی را علیه مردم ما آغاز خواهد کرد. ما این بازی را انجام نخواهیم داد.»