به گزارش اکوایران، دو مقام اسرائیلی و آمریکایی به آکسیوس گفتند که ران درمر، وزیر امور استراتژیک اسرائیل، قرار است روز سه‌شنبه برای شرکت در نشست‌هایی در کاخ سفید و وزارت خارجه، درباره برنامه‌های اسرائیل برای کاهش مقیاس جنگ و انتقال به عملیات کم‌شدت در غزه به واشنگتن سفر کند.

دیدارهایی که انتظار می‌رود درمر، نزدیک‌ترین معتمد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل داشته باشد، در بحبوحه تنش‌های فزاینده بین دولت بایدن و دولت اسرائیل رخ می‌دهد. تنش‌هایی در مورد اینکه چه زمانی مرحله شدید جنگ باید پایان یابد و پس از آن چه اتفاقی در غزه می‌افتد.

یک مقام ارشد آمریکایی گفت: «موضوع اصلی بحث بین دولت بایدن و نتانیاهو این است که چگونه کارها را جمع بندی کنیم و در چه چارچوب زمانی.» درمر قرار است با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید، تونی بلینکن وزیر امور خارجه و اعضای کنگره دیدار کند.

این مقام اسرائیلی گفت که انتظار می‌رود درمر درباره برنامه‌های اسرائیل برای مرحله کم شدت جنگ که مقامات اسرائیلی انتظار دارند تا پایان ژانویه آغاز شود و چگونگی مدیریت امور غیرنظامی غزه در مرحله انتقال طولانی پیش رو، بحث کند.

این مقام افزود که درمر همچنین درباره تفکر نتانیاهو در مورد آنچه پس از جنگ در غزه رخ می‌دهد، از جمله اینکه چه کسی در درازمدت این منطقه را اداره می‌کند، صحبت خواهد کرد.

دولت بایدن علناً گفته است که از تشکیلات خودگردان فلسطین می‌خواهد در حکومت غزه پس از حماس، نقش داشته باشد. یک مقام آمریکایی گفت: «نتانیاهو قبلاً این ایده را رد کرده بود، اما در هفته‌های اخیر درمر و دیگر مقامات اسرائیلی شروع به صحبت با همتایان آمریکایی خود در مورد آنچه که آنها «R.P.A» یعنی تشکیلات خودگردان فلسطین اصلاح شده می‌نامند، کردند».

این مقام گفت، هفته گذشته، یک هیئت اسرائیلی به ریاست درور شالوم، مسئول سیاست وزارت دفاع، برای گفتگو در مورد روز پس از جنگ، از واشنگتن بازدید کرد و از مخفف "R.P.A" استفاده کرد.

یک مقام اسرائیلی گفت انتظار می‌رود درمر همچنین در مورد نگرانی درباره ذخیره مهمات اسرائیل و درخواست آمریکا برای تسریع در ارسال تسلیحات صحبت کند. مقامات اسرائیلی و آمریکایی گفتند، یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل هفته گذشته با بلینکن صحبت کرد و از تاخیر در تحویل مهمات ابراز نگرانی کرد.

گالانت پرسید که آیا این توقف انگیزه سیاسی دارد یا نه و بلینکن به او اطمینان داد که اینطور نیست. دو مقام آمریکایی گفتند هیچ تصمیمی برای تحویل کند مهمات به اسرائیل وجود ندارد. آنها گفتند: «مسئله کاغذبازی خالص است.»

او بعداً متعهد شد که عملیات اسرائیل در غزه را گسترش دهد و استدلال کرد که فشار نظامی تنها راه برای تضمین آزادی گروگان‌هایی است که در دست حماس و سایر گروه‌ها نگهداری می‌شوند. 

به گفته وزارت بهداشت غزه، بیش از 20600 فلسطینی در بیش از دو ماه جنگ کشته شده‌اند. شرایط وخیم بشردوستانه همچنان رو به وخامت است و سازمان ملل هشدار داده است که اگر کمک‌های قابل توجهی به غزه داده نشود، ممکن است افراد بیشتری بر اثر بیماری، کم آبی و گرسنگی جان خود را از دست بدهند.

سفر درمر همچنین در شرایطی انجام می‌شود که پس از حمله هوایی یک ژنرال ارشد ایرانی در سوریه در روز دوشنبه، تنش‌های فزاینده در مرزهای شمالی اسرائیل افزایش یافته است. تهران اسرائیل را مسئول این حمله معرفی کرده است. اسرائیل مسئولیت آن را بر عهده نگرفت اما مقامات اسرائیلی گفتند که ارتش این رژیم برای حمله انتقام‌جویانه از سوریه و لبنان آماده می‌شود.

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران هشدار داده که اسرائیل تاوان ترور سردار موسوی را خواهد پرداخت. حزب الله نیز گفت که حمله اسرائیل «خط قرمز را رد کرد.»

دولت بایدن روی یک راه حل دیپلماتیک برای کاهش تنش در مرز اسرائیل و لبنان کار می‌کند.