به گزارش اکوایران، یک مقام ارشد دفاعی ایالات متحده به فاکس‌نیوز گفت، نیروی دریایی آمریکا روز سه‌شنبه موشک‌های بالستیک ضد کشتی را علیه موشک‌های حوثی‌های یمن در دریای سرخ شلیک کرد، حمله‌ای که نشان‌دهنده تشدید تنش در منطقه است. این اولین بار بود که نیروی دریایی آمریکا یک موشک بالستیک وارده را با استفاده از موشک بالستیک ضدکشتی ساقط کرد.

فرماندهی مرکزی ایالات‌متحده گفت: «نیروهای دریایی، از جمله یواس‌اس لابون و F/A-18  سوپر هورنتز متعلق به گروه ضربتی حامل آیزنهاور، در طول 12 ساعت، 12 پهپاد تهاجمی یک طرفه، سه موشک بالستیک ضدکشتی و دو موشک زمین به هوای حوثی‌ها را سرنگون کردند».

به ادعای واشنگتن، از 17 اکتبر تاکنون، نزدیک به 100 هواپیمای بدون سرنشین تحت هدایت حوثی‌ها  سرنگون شده است. این گروه به بیش از 21 کشتی عموما مرتبط با اسرائیل در منطقه حمله کرده و کشتیرانی جهانی را مختل کرده است.

شرکت کشتیرانی مدیترانه ام‌اس‌سی مستقر در سوئیس روز سه‌شنبه گفت که کشتی کانتینری آن ام‌اس‌سی یونایتد VIII حوالی ساعت 12:25 در حالی که از بندر ملک عبدالله، در عربستان سعودی به سمت کراچی پاکستان در حرکت بود، مورد حمله قرار گرفت. ام‌اس‌سی در بیانیه‌ای گفت: «در حال حاضر، همه خدمه در سلامت هستند و هیچ آسیبی گزارش نشده است و ارزیابی کامل کشتی انجام شده است. اولویت اول ما حفاظت از جان و ایمنی دریانوردانمان است و تا زمانی که ایمنی آنها تضمین شود، ام‌اس‌سی به تغییر مسیر کشتی‌های رزرو شده برای ترانزیت سوئز از طریق دماغه امید نیک ادامه خواهد داد.»

در پی حمله نظامی اسرائیل به حماس در نوار غزه، حملات در دریای سرخ افزایش یافته است.

شرکت‌های بزرگ کشتیرانی، از جمله شرکت مرسک مستقر در دانمارک، از عبور از دریای سرخ اجتناب می‌کنند و کشتی‌های خود را به اطراف آفریقا و دماغه امید نیک می‌فرستند. تغییر مسیر کشتی‌ها هزینه‌ها و تاخیرها را افزایش می‌دهد.

درگیری روز سه‌شنبه پس از آن صورت گرفت که سه سرباز آمریکایی در روز کریسمس در عراق، در جریان حمله نیروهای مقاومت، از جمله کتائب حزب‌الله، به پایگاه هوایی اربیل مجروح شدند. حال یکی از مجروحان وخیم بود.

لوید جی‌آستین، وزیر دفاع آمریکا گفت در پاسخ به این حملات، نیروهای آمریکایی به سه تاسیسات مورد استفاده کتائب حزب‌الله و گروه‌های وابسته در عراق حمله هوایی کردند.