به گزارش اکوایران، این تصمیم در یک ایالت چرخشی با حکم اخیر کلرادو که ترامپ را از صندوق رای این ایالت حذف کرد، در تضاد است.

در هر دو مورد، حذف ترامپ از صندوق رأی از طریق بخشی از اصلاحیه چهاردهم قانون اساسی ایالات متحده انجام شد.

این بند هر کسی را که به قانون اساسی ایالات متحده سوگند یاد کرده و سپس علیه این کشور «سرکشی می‌کند» را از داشتن مناصب دولتی منع می‌کند.

این بند علیه کنفدراسیون‌های سابق پس از جنگ داخلی مورد استفاده قرار گرفت و از سال 1919 فقط یک بار استفاده شده، اما هرگز برای یک نامزد ریاست جمهوری استفاده نشده است.

دادگاه گفت، هیچ ماده‌ای در قانون انتخابات میشیگان، کسی را که به دنبال ریاست جمهوری است، ملزم نمی‌کند که صلاحیت قانونی خود را برای تصدی این سمت تأیید کند.

هیئت سه قاضی دادگاه استیناف میشیگان برای این پرونده نوشت: «در حال حاضر، تنها رویدادی که در حال رخ دادن است، انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری است. اما همانطور که توضیح داده شد، اینکه ترامپ رد صلاحیت شود به قرار گرفتن او در آن برگه رای خاص ارتباطی ندارد.»

نظر دادگاه عالی میشیگان توسط هیچ یک از قضات امضا نشد و دادگاه شمارش آرا را منتشر نکرد.

انتظار می‌رود دادگاه عالی ایالات متحده بررسی کند که آیا ترامپ می تواند در انتخابات مقدماتی کلرادو شرکت کند یا نه.

شکایت‌های مربوط به صلاحیت ترامپ در انتخابات در دادگاه‌های ایالتی در اورگان، نیوجرسی و ویسکانسین و همچنین دادگاه‌های منطقه‌ای فدرال در آلاسکا، آریزونا، نوادا، نیویورک، نیومکزیکو، کارولینای جنوبی، تگزاس، ورمونت، ویرجینیا، ویرجینیای غربی و وایومینگ ثبت شده است.