به گزارش اکوایران، در حالی که اسرائیل به حملات خود علیه حماس ادامه می‌دهد و بحران‌های شدید انسانی میلیون‌ها نفر را تحت تأثیر قرار داده است، رئیس امدادرسانی سازمان ملل متحد روز پنجشنبه استیصال از دریافت کمک‌ها به غزه را شرح داد.

مارتین گریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری، در پستی در شبکه اجتماعی ایکس گفت: «این یک وضعیت غیر قابل تحمل برای مردم غزه و کسانی است که سعی در کمک به آنها دارند.»

به گزارش سی‌ان‌ان، گریفیث تعدادی از چالش‌ها از جمله «بمباران‌های مداوم، ارتباطات ضعیف، جاده‌های آسیب دیده، تیراندازی به کاروان‌ها و تاخیر در ایست‌های بازرسی.» را نام برد.

او گفت: «فکر می‌کنید کمک رسانی به غزه آسان است؟ دوباره فکر کنید.» او افزود: «سه لایه بازرسی قبل از ورود کامیون‌ها انجام می‌شود.»

در مجموع 103 کامیون روز پنجشنبه از مصر از طریق گذرگاه رفح وارد غزه شدند که 80 کامیون کمک‌رسانی و 23 کامیون حامل کالاهای تجاری بودند.

آژانس‌های سازمان ملل و سازمان‌های امدادی گفته‌اند که تعداد کامیون‌هایی که وارد غزه می‌شوند برای رفع نیازهای اولیه کافی نیست. قبل از درگیری، سازمان ملل گزارش داد که به طور متوسط ​​روزانه 455 کامیون حامل کالاهای تجاری به غزه تحویل داده می‌شود.

ارتش اسرائیل روز پنجشنبه از تعداد بیشتری از ساکنان غزه خواست تا همزمان با ادامه عملیات علیه حماس، بخش‌هایی از مرکز غزه را تخلیه کنند.

گریفیث در ایکس گفت: «جمعیت آسیب دیده و خسته در قطعه زمین کوچکتر و کوچکتری جمع شده‌اند. جنگ باید متوقف شود.»