به گزارش اکوایران، یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل در انتقادی که به نظر می‌رسد به سوی نفتالی بنت، نخست‌وزیر سابق نشانه رفته باشد، ادعای او پیرامون حمله سال گذشته اسرائیل علیه ایران را «حرافی بیهوده» توصیف کرد.

گالانت که از پایگاه هوایی رامات دیوید در شمال سرزمین‌های اشغالی بازدید می‌کرد، از عملیات نیروی هوایی اسرائیل تمجید کرد. گالانت به نیروهای اسرائیلی گفت: «غرش جت‌های جنگنده ما حرافی‌های بیهوده را خاموش می‌سازد. باید به ارتش اسرائیل اجازه داد تا با خیال راحت مأموریت‌های خود را انجام دهد».

بنت که از ۱۳ ژوئن ۲۰۲۱ تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲ نخست‌وزیر اسرائیل بود، در مقاله‌ای که در وال‌استریت ژورنال منتشر شد، دست‌داشتن اسرائیل در حمله سال گذشته را افشا کرد. بنت در مقاله خود ادعا کرد: «من به نیروهای امنیتی اسرائیل دستور دادم که تهران را به پرداخت هزینه برای حمایت از نیروهای مقاومت مجبور کنند. دیگر مصونیتی در کار نیست».

در فوریه ۲۰۲۲ و پس انجام دو حمله پهپادی، اسرائیل به یک پایگاه پهپادی در خاک ایران حمله کرد. در مارس ۲۰۲۲ نیز اسرائیل ادعا کرد ایران قصد هدف گرفتن گردشگران اسرائیلی در ترکیه را داشته که از سوی ایران رد شد. اندکی پس از آن، یکی از فرماندهان ایرانی در تهران ترور شد.

وزیر دفاع اسرائیل در دیدار خود تأکید کرد که جنگ در غزه برای «مدتی طولانی و تا رسیدن به همه اهداف» ادامه خواهد داشت.

گالانت پس از دریافت گزارشی از عملیات گسترده اسکادران‌های پایگاه هوایی گفت: «نبرد در خان یونس متمرکز است».