به گزارش اکوایران، شواهد جدید دلالت بر آن دارد که رئیس‌جمهور ایالات متحده تحت فشار برای  حمله به پایگاه‌های تسلیحاتی حوثی‌ها در یمن قرار دارد.

روزنامه نیویورک‌تایمز فاش کرده، با افزایش حملات گروه انصارالله یمن در دریای سرخ، جو بایدن،  رئیس‌جمهور ایالات متحده، با فشار فزاینده‌ای برای اقدام علیه حوثی‌ها مواجه شده است.

بر اساس این گزارش، مقامات دفاعی آمریکا طرح‌هایی را برای حمله به پایگاه‌های موشکی و پهپادی در یمن آماده کرده‌اند، اما دولت بایدن در عملیاتی کردن آن‌ها تردید دارد.

در این گزارش آمده که مقامات ارشد دولت بایدن نگران هستند که انجام این حملات به طور ناخواسته به نفع ایران تمام شود و در عین حال آتش‌بس ظریف بین یمن و عربستان سعودی را نیز به خطر بیاندازد.

با این همه فرمانده بازنشسته ناوگان پنجم، دریاسالار دوم کوین دونگان، در گفت‌وگو با نیویورک‌تایمز مدعی شده اگر ایالات متحده به تهدیدی که حوثی‌ها علیه کشتی‌ها و پرسنل نظامی ایالات متحده ایجاد می‌کند، پاسخ ندهد، در واقع آن ها را به حملات بیش‌تری تشویق می‌کند، چرا که این تصور را ایجاد می‌کنند که «حمله به یک کشتی آمریکایی احتمال انتقام‌جویی پایینی را به همراه دارد».

حوثی‌های یمن از آغاز جنگ غزه بیش از 20 حمله به کشتی‌ها در خط کشتی‌رانی دریای سرخ انجام داده‌اند. آن‌ها گفته‌اند تا زمانی که جنگ در غزه در جریان باشد، کشتی‌های مرتبط و یا به مقصد اسرائیل را هدف قرار خواهند داد.