به گزارش اکوایران به نقل از بلومبرگ، انفجارهای روز چهارشنبه در نزدیکی آرامگاه شهید قاسم سلیمانی که دست کم 103 کشته و 188 زخمی برجای گذاشت، یک روز پس از پس ترور یکی از رهبران ارشد حماس در پایتخت لبنان، بیروت اتفاق افتاد. این آخرین نشانه‌ای است که جنگ بین اسرائیل و حماس خطر گسترش به یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر را در پی دارد.

حملات 24 ساعت گذشته نقطه اوج جدیدی در تنش‌های منطقه‌ای از زمان آغاز جنگ اسرائیل علیه حماس است. از زمان آغاز درگیری، انصارالله (حوثی‌ها) از موشک و پهپاد علیه کشتی‌های تجاری عمدتاً اسرائیلی در دریای سرخ استفاده کرده‌اند، در حالی که حزب‌الله لبنان حملاتی را علیه اسرائیل انجام داده است.

وزارت خارجه اسرائیل از اظهار نظر درباره این انفجارها خودداری کرده است. به گفته دو منبع به بلومبرگ، فرض اولیه ایالات متحده این است که دولت اسلامی (داعش) یا گروهی مرتبط با آن مسئول این حمله تروریستی بوده است. یکی از این افراد گفت که ایالات متحده منتظر اطلاعات بیشتر است، اما واشنگتن معتقد است که بعید است اسرائیل پشت این حمله تروریستی بوده باشد.

احمد وحیدی، وزیر کشور ایران در سخنانی تلویزیونی گفت انفجارهای روز چهارشنبه در استان کرمان «به ضربه محور مقاومت، با کشتار زنان و کودکان بی گناه پاسخ داد.»