به گزارش اکوایران، علی‌رغم اینکه اسرائیل با حماس در حال جنگ است، ابوظبی به تصمیم خود برای حفظ روابط با تل‌آویو پایبند خواهد ماند.

به نوشته العربیه انگلیسی، انور قرقاش، مشاور دیپلماتیک ریاست‌جمهوری امارات در روز چهارشنبه گفت: «امارات تصمیمی استراتژیک گرفته و تصمیمات استراتژیک راهبردی و بلندمدت هستند».

او افزود: «شکی نیست که هر تصمیم استراتژیکی با موانع متعددی روبرو خواهد شد و ما با مانع بزرگی روبرو هستیم که باید با آن مقابله کرد».

برخی از کشورهای عربی روابط دیپلماتیک خود با اسرائیل را در جریان درگیری‌های مرگبار غزه که حدود ۲۲ هزار فلسطینی را کشته، حفظ کرده‌اند.

امارات و بحرین در اواخر سال ۲۰۲۰ و با میانجیگری آمریکا طبق توافق ابراهیم روابط دیپلماتیک خود با اسرائیل را برقرار کردند.

گزارش‌های مختلف حاکی از آن است که پیش از حمله ۷ اکتبر حماس به سرزمین‌های اشغالی، عربستان سعودی نیز در حال بررسی برقراری روابط دیپلماتیک با اسرائیل بود.

قرقاش مدعی شد: «هیچ راه دیگری نمی‌تواند جایگزین مسیری سیاسی برای پایان‌دادن به اشغالگری اسرائیل شود و درگیری عرب‌ها با اسرائیل نیز موفقیت‌آمیز نبوده است».

قرقاش گفت که امارات متحده عربی از طریق افزایش هماهنگی سیاسی عرب‌ها و افزایش فشار بر اسرائیل برای یافتن راه‌حلی سیاسی برای حمایت از فلسطینی‌ها تلاش می‌کند.