به گزارش اکوایران: سرهنگ رامین پاشایی، معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا در خصوص حملات سایبری ماه‌های اخیر به برخی سامانه‌ها از جمله اسنپ فود و نحوه بررسی این حملات توسط پلیس فتا، عنوان کرد: هفته گذشته شاهد هک و دسترسی غیرمجاز به داده کاربرانی که با شرکت اسنپ فود اشتراک داشتند، بودیم. در ادوار گذشته و چند ماه اخیر همین اتفاق برای شرکت تپسی رخ داد و نشت اطلاعات باعث شد تا اطلاعات کاربران در دست افراد غیرمجاز قرار گیرد.

سرهنگ پاشایی، خاطرنشان کرد: شرکت اسنپ نیز جزو شرکت‌هایی بود که در سال جاری چندین نوبت مورد ارزیابی قرار گرفت، ولی کوتاهی، عدم دقت و سهل انگاری باعث می‌شود که متاسفانه حجم وسیعی از داده‌های هموطنان در اختیار افراد غیرمجاز قرار گیرد.

خبر مرتبط
اهمال اسنپ‌فود اقتصادی بود!

اکوایران: اسنپ یک بنگاه اقتصادی است. این بنگاه اقتصادی وقتی که در مقابل حفاظت حقوق مردم اقدامات تنبیهی نمی‌بیند و به کسی پاسخگو نیست، هزینه‌ای برای فرهنگ سازی و آموزش نیروهایش نمی‌کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا، اظهار کرد: اطلاعات شامل کد کاربری هموطنان، نام و نام خانوادگی کاربران، غذاهایی که سفارش دادند، نوع کارت و نحوه پرداخت و اینکه در چه منطقه ای سفارش داده‌اند، است، اما این اطلاعات به تنهایی کارایی برای شخصی ندارد، اما در اموراتی همچون مهندسی اجتماعی که شخصی با شما تماس می‌گیرد و اطلاعات شخصی شما را بگوید و خودش را منتسب به سازمان یا ارگانی معرفی کند و یا با اسم بانک یا صداوسیما از هموطنان کلاهبرداری کند، متصور است.

خبر مرتبط
جای خالی قانون‌گذار در ماجرای هک اسنپ‌فود

سعید سوزنگر کارشناس امنیت سایبری، یکی از عوامل هک شدن اسنپ‌فود را نبود قانون‌گذار و رگولاتور حامی حقوق مردم بیان می‌کند.

سرهنگ پاشایی، افزود: در حال حاضر اطلاعات بانکی هموطنان در اختیار افراد هکر نیست و پرونده شرکت اسنپ فود نیز در دست بررسی است تا پس از اتمام بررسی‌ها و جمع بندی نهایی به مراجع قضایی معرفی شود و لذا تصمیم‌گیری در خصوص اتفاقی که افتاده با آنهاست. در همین حال نظارت های پلیس فتا در خصوص ارزیابی های دقیق تر از اینگونه شرکت ها تغییر خواهد کرد و شدیدتر خواهد شد.