به گزارش اکوایران، ارتش اسرائیل ادعا کرد که «از بین بردن» ساختار فرماندهی حماس در شمال نوار غزه را به پایان رسانده است.

به نوشته بی‌بی‌سی، دانیال هاگاری، سخنگوی ارتش به خبرنگاران گفت که نیروهای حماس اکنون تنها به صورت پراکنده و «بدون فرمانده» در این منطقه فعالیت می‌کنند.او مدعی شد که اسرائیل حدود 8000 شبه نظامی را در شمال غزه کشته است. بی‌بی‌سی به طور مستقل این آما را تایید نکرده است. هاگاری گفت که ارتش  اسرائیل اکنون بر برچیدن حماس در جنوب و مرکز غزه متمرکز شده‌اند.

به گفته وزارت بهداشت حماس، اسرائیل از زمان آغاز جنگ بیش از 22000 نفر را کشته است. این وزارت‌خانه روز شنبه اعلام کرد که طی 24 ساعت گذشته بیش از 120 مورد مرگ را ثبت کرده است. غزه ویران شده و اکثر جمعیت 2.3 میلیون نفری آواره شده‌اند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل هم روز شنبه بار دیگر تاکید کرد که اسرائیل به کارزار خود برای «از بین بردن حماس، بازگرداندن اسرای ما واطمینان از اینکه غزه دیگر تهدیدی برای اسرائیل نخواهد بود» ادامه خواهد داد. نتانیاهو در بیانیه‌ای گفت: «ما باید همه چیز را کنار بگذاریم تا پیروزی کامل به دست آید».

 

در میانه بحران انسانی جاری، فشار بر اسرائیل برای پایان دادن به جنگ  هفته‌هاست که افزایش یافته است. به ویژه آن که، گزارش شده که ایالات متحده، حامی اصلی اسرائیل، به تل آویو فشار می‌آورد تا به تاکتیک بمباران گسترده و تلفات غیرنظامی مرتبط با آن را پایان دهد. با این حال، اسرائیل تاکنون از این خواست  سرپیچی کرده است. نتانیاهو بار دیگر تاکید کرد که جنگ تا زمانی که اهداف سه‌گانه از بین بردن حماس، بازگرداندن گروگان‌های اسرائیلی و اطمینان از این‌که تهدیدی از جانب غزه وجود نخواهد داشت، پایان نخواهد یافت.