به گزارش اکوایران، در پی ترور صبح امروز یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله توسط اسرائیل در جنوب لبنان، اوضاع در این مناطق رو به وخامت می‌رود.

به نوشته عمران خان خبرنگار الجزیره در لبنان، وسام الطویل، فرمانده ارشد حزب‌الله، مقام این گروه است که از زمان آغاز درگیری‌های اسرائیل و حزب‌الله در 8 اکتبر، در لبنان کشته شده است. اسرائیلی‌ها مدعیند که او مسئول حملات راکتی علیه تاسیسات مهم نظامی اسرائیل در جلیل بوده است.

این حمله در پی ترور صالح العاروری رهبر ارشد حماس در بیروت در هفته گذشته صورت گرفت. این یک ضربه برای حزب‌الله تلقی می‌شود که آن را در نظر می‌گیرند ولی مسلم است که آن‌ها را متوقف نمی‌کند. نحوه سازمان‌دهی حزب‌الله بدین ترتیب است که افرادی هستند که همیشه آماده جایگزینی فرماندهان و رزمندگانی هستند که در میدان جنگ کشته شده‌اند.

جمال غصان، مفسر سیاسی در بیروت، پس از ترور وسام الطویل، فرمانده ارشد حزب الله، در گفت‌وگو با الجزیره گفته: «در یک هفته گذشته تغییری در جنگ بین اسرائیل و گروه‌های مسلح لبنانی و فلسطینی رخ داده که در آن اسرائیل به کشتار هدفمند افرادی متوسل شده است که مستقیماً در میدان جنگ دخالت ندارند». او افزود: «حزب‌الله قطعاً به ترور الطویل یا به عنوان بخشی از عملیات جاری خود یا از طریق یک رویداد پاسخ خواهد داد. تلافی به سرعت در حال انجام است، بنابراین ممکن است در 24 ساعت آینده رخ دهد».

در همین شرایط، نخست‌وزیر اسرائیل مدعی شد که این رژیم در صورت نیاز برای جنگ با حزب الله آماده است.

به نوشته تایمز اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل طی بازدیدی از نیروهای ذخیره این رژیم در شهر شمالی کریات شمنا، ادعا کرد که اسرائیل ترجیح می‌دهد امنیت را در منطقه بدون جنگ با حزب‌الله بازگرداند، اما برای انجام این کار آماده است. نتانیاهو ساعاتی پس از اصابت موشک ضد‌تانک حزب الله به این شهر با سربازان صحبت کرد.