به گزارش اکوایران، وکلای دونالد ترامپ سخنان پایانی خود را روز پنجشنبه در پرونده نیویورک بیان خواهند کرد. آنها تلاش می‌کنند حکمی را که می‌تواند جریمه 370 میلیون دلاری کلاهبرداری را برای شرکت خانوادگی رئیس جمهور سابق اعمال کند و آن را از انجام تجارت در ایالت نیویورک منع کند، متوقف کنند.

طبق گزارش‌ها، ترامپ قصد داشت بیانیه پایانی خود را در دادگاه ارائه کند، آخرین فرصت برای دفاع در برابر اتهاماتی که او ارزش دارایی‌های خود را در صورت‌های مالی برای سود افزایش داده است. اما قاضی ناظر بر این پرونده روز چهارشنبه مانع از این کار شد.

به گزارش گاردین، با این حال رئیس جمهور سابق ممکن است همچنان در دادگاه حضور داشته باشد. آخرین باری که ترامپ شخصاً برای محاکمه کلاهبرداری خود حاضر شد، در جلسه شهادت الی بارتوف، استاد دانشگاه نیویورک، یک شاهد متخصص که به نمایندگی از تیم دفاعی شهادت داد، در اوایل دسامبر بود. 

ترامپ قرار بود مدت کوتاهی بعد برای بار دوم به جایگاه شاهد برگردد، اما در آخرین لحظه اعلام کرد در این جلسه دادگاه حضور نخواهد داشت.

دادگاه کلاهبرداری در نیویورک پس از 11 هفته شهادت شهود از دسامبر در تعطیلات تقریباً یک ماهه بود. مشخص نیست که انگورون چه زمانی حکم را صادر خواهد کرد، اگرچه او اعلام کرده است که تا پایان ماه تصمیم خواهد گرفت. محاکمه بدون هیئت منصفه است و انگورون تنها تصمیم گیرنده پرونده است.

در یک حکم پیش از محاکمه، انگورون ترامپ، پسر بزرگش و مدیران سابق سازمان ترامپ، آلن وایسلبرگ و جف مک‌کانی را به اتهام کلاهبرداری مجرم شناخته است. انگورون دستور انحلال تجارت املاک و مستغلات ترامپ در نیویورک را صادر کرد، اگرچه دادگاه تجدیدنظر در حالی که حکم را بررسی می‌کند، این حکم را متوقف کرد. مشخص نیست دادگاه تجدید نظر چه زمانی تصمیم خود را در مورد حکم اولیه صادر خواهد کرد.