به گزارش اکوایران، دونالد ترامپ با تمام توان به دنبال ضربه زدن به نیکی هیلی در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در نیوهمپشایر است.

برای هفته‌ها، کمپین ترامپ با هیلی به‌عنوان یک تهدید جدی در نیوهمپشایر برخورد می‌کرد و خود او این موضوع را از روز سه‌شنبه با مجموعه‌ای از حملات در رسانه‌های اجتماعی و در تجمعی در این ایالت به وضوح بیان کرد.

به گزارش سی‌ان‌ان، او در پستی در شبکه اجتماعی ایکس خود درباره هیلی او به نام کوچکش نیماراتا اشاره کرد (اگرچه نیماراتا را اشتباها نیمرادا نوشت). هیلی، دختر مهاجران هندی، با نام نیماراتا نیکی راندهاوا به دنیا آمد و پس از ازدواج نام خانوادگی شوهرش را گرفت.

ترامپ همچنین اخیراً پستی را برجسته کرد که به دروغ ادعا می‌کرد هیلی واجد شرایط نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری نیست زیرا والدین او در زمان تولد او شهروند ایالات‌متحده نبودند. هیلی در بامبرگ، کارولینای جنوبی متولد شد و شهروند ایالات متحده است.

این حملات مشابه بدگویی‌های ترامپ علیه باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا است. ترامپ یکی از مروجین اصلی این دروغ نژادپرستانه بود که اوباما در ایالات‌متحده به دنیا نیامده و واجد شرایط ریاست‌جمهوری نیست. ترامپ همچنین به طور مرتب در گردهمایی‌های انتخاباتی بر نام میانی اوباما، حسین، تاکید می‌کند.

صبح روز چهارشنبه، ترامپ بار دیگر به هیلی حمله کرد و یک عکس تغییر یافته از هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا که صورت هیلی روی آن قرار داشت، منتشر کرد.

این پست شامل لوگوی کمپین انتخاباتی کلینتون در سال 2016 است - یک آبی و فلش قرمز - اما به جای «هیلاری» ، «هیلی» نوشته شده است.

حملات به هیلی یک تغییر چشمگیر از سخنرانی پیروزی ترامپ در دوشنبه شب در آیووا است، جایی که او هیلی و ران دی‌سانتیس، فرماندار فلوریدا را «آدم‌های بسیار باهوش و بسیار توانا» خواند.

اما این اقدامات آینه تلاش‌های کمپین اوست که هفته‌ها پیش هیلی را در نیوهمپشایر هدف قرار داد.

از آغاز سال 2023، هیلی و متحدانش نزدیک به 28.6 میلیون دلار برای تبلیغات در نیوهمپشایر هزینه کرده‌اند، در حالی که ترامپ و متحدانش حدود 14.4 میلیون دلار برای تبلیغات در آنجا هزینه کرده‌اند. اما در هفته‌های اخیر، شکاف بین تبلیغات هیلی و ترامپ کاهش یافته است. از آغاز سال جدید، هیلی و متحدانش در مجموع حدود 9 میلیون دلار در نیوهمپشایر هزینه کرده‌اند، در حالی که ترامپ و متحدانش حدود 8.5 میلیون دلار هزینه کرده‌اند.

این تبلیغات به هیلی در مورد مهاجرت حمله کرده است، چیزی که تیم ترامپ به عنوان یک موضوع مهم برای جمهوری‌خواهان در نیوهمپشایر می‌داند.

موفقیت هیلی در نیوهمپشایر با کمک رای‌دهندگان معتدل‌تر این ایالت و نقش بزرگی که مستقل‌ها در انتخابات مقدماتی بازی می‌کنند، صورت گرفته است. هم جمهوری‌خواهان و هم مستقل‌های ثبت‌نام شده اجازه دارند در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه رای بدهند، و این نگرانی‌ها را در کمپین ترامپ در مورد حضور مستقل‌های چپ‌گرا علیه رئیس‌جمهور سابق ایجاد می‌کند.