به گزارش اکوایران، دیپلمات ارشد روسیه روز چهارشنبه آمریکا، کره جنوبی و ژاپن را به آماده شدن برای جنگ با کره شمالی متهم کرد.

به نوشته اسوشیتدپرس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در یک کنفرانس خبری در سازمان ملل گفت که این بلوک نظامی جدید که توسط ایالات متحده گرد هم آمده است، در حال افزایش فعالیت‌های نظامی و اجرای رزمایش‌های گسترده است.

ایالات متحده، کره جنوبی و ژاپن مانورهای نظامی ترکیبی خود را اقداماتی با ماهیت دفاعی و ضروری برای مقابله با تهدیدات هسته‌ای فزاینده کره شمالی توصیف کرده‌اند.

لاوروف گفت که لفاظی‌های کره جنوبی به طور ناگهانی «علیه پیونگ یانگ خصمانه‌تر شد». «از ژاپن نیز لفاظی‌های تهاجمی می‌شنویم» و این کشور به طور جدی در مورد ایجاد زیرساخت‌های ناتو با کمک ایالات متحده صحبت می‌کند.

لاوروف گفت که هدف این بلوک نظامی به وضوح بیان شده است: «آن‌ها برای جنگ با کره شمالی آماده می‌شوند»

هفته گذشته، سه کشور در آخرین نمایش قدرت خود در برابر کره شمالیِ مجهز به سلاح هسته‌ای، یک سری تمرینات دریایی ترکیبی را با حضور یک ناو هواپیمابر آمریکایی انجام دادند.

رهبر کره شمالی، کیم جونگ اون، در ماه‌های اخیر آزمایش‌های تسلیحاتی و تهدیدات خود را افزایش داده است که تنش‌های منطقه‌ای را به بالاترین حد خود در سال‌های اخیر رسانده است.

photo_5879929366778070030_w

لاوروف گفت که روابط روسیه با کره شمالی «به خوبی پیش می‌رود، بسیار فعالانه در حال توسعه است.»

او گفت: «ما می‌بینیم که کره شمالی تلاش می‌کند مستقل باشد، نه اینکه با ساز کسی برقصد.» کیم یکی از معدود رهبران جهان است که آشکارا از جنگ ولادیمیر پوتین علیه اوکراین حمایت می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی در مورد اظهارات لاوروف گفت که این اظهارات «ادعاهای دروغین و گمراه‌کننده کره شمالی را منعکس می‌کند، که تلاش می‌کند همزمان با تولید تسلیحات و موشک‌های هسته‌ای، تقصیر را گردن دنیای خارج بیاندازد.»

او کره شمالی را متهم کرد که با نمایش‌های تسلیحاتی خود در این ماه، از جمله آزمایش‌های موشکی و آزمایش‌های توپخانه‌ای در نزدیکی مرز دریایی مورد مناقشه با جنوب، تنش‌ها را بیشتر کرده است.

وی طی یک جلسه توجیهی گفت: «دولت ما پیوسته تمایل خود را برای گفتگو با کره شمالی بدون هیچ پیش شرطی ابراز کرده است.»

همسویی بین مسکو و پیونگ یانگ نگرانی بین المللی را در مورد همکاری تسلیحاتی آن‌ها افزایش داده است. کره شمالی متهم شده است که برای کمک به طولانی شدن جنگ در اوکراین، تسلیحات در اختیار روسیه قرار داده است، احتمالاً در ازای کمک‌های اقتصادی و فناوری نظامی.

هر دو کشور اتهامات واشنگتن و سئول مبنی بر ارسال گلوله‌های توپخانه، موشک و سایر تجهیزات نظامی کره شمالی به روسیه را رد کرده‌اند.

پوتین در دیدار خود با کیم در سفر او به روسیه در ماه سپتامبر، تمایل خود برای بازدید از پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی، بیان کرد. لاوروف گفت زمان بندی این سفر را کرملین تعیین خواهد کرد.