به گزارش اکوایران، کمک های ایالات متحده به اوکراین متوقف شده و پیشنهاد جو بایدن برای ارائه کمک های بیشتر پس از رونمایی از پلن امنیت ملی اش در کنگره به تعویق افتاد. با این حال، روزهای اخیر می تواند برای تامین مالی واشنگتن در جنگ تقریبا دو ساله اوکراین با روس ها بسیار مهم باشد.پیشنهاد 100 میلیارد دلاری - که شامل حدود 60 میلیارد دلار کمک برای اوکراین، 10 میلیارد دلار برای اسرائیل، و بقیه برای تایوان و امنیت مرزی است - به دلیل ناتوانی دو طرف در دستیابی به توافق در مورد مسائل مربوط به امنیت مرزی و سیاست مهاجرت فعلا معلق مانده است.

اوکراین قربانی سنا شد؟

به نوشته اقتصادنیوز، آنگونه که ریسپانسیبل استیت کرفت نوشته، سناتورهای کریس مورفی (D-Conn.) و جیمز لنکفورد (R-Okla.) که رهبری مذاکرات را بر عهده داشته اند، ظاهراً در روزهای اخیر جلساتی برگزار کرده اند، در حالی که بایدن هفته گذشته با رهبران کنگره دیدار کرد تا در مورد مکمل های مالی صحبت کند. به نظر می رسد تحرکاتی وجود داشته، زیرا مورفی و همچنین رهبران سنا ، چهره هایی چون میچ مک کانل (R-Ky.) و چاک شومر (D-N.Y.) یادداشت های خوش بینانه ای در مورد دستیابی به توافق در آینده نزدیک نوشته اند. به باور ناظران، حتی اگر مجلس سنا بتواند در مورد امنیت مرزها به توافق برسد، هیچ تضمینی برای حمایت کافی در کنگره برای تصویب بقیه کمک‌های تکمیلی و مهمتر از همه، کمک به اوکراین وجود ندارد.

پانچ بول نیوز روز دوشنبه گزارش داد: «هنوز به لطف دموکرات ها و شاهین های حزب جمهوری خواه اکثریت کنگره در باب حمایت مالی از اوکراین سکوت کرده اند». «بنابراین حتی با وجود یک قرارداد امنیت مرزی و مهاجرت، هیچ راهی وجود ندارد که قانونگذاران به درخواست 60 میلیارد دلاری بایدن چراغ سبز نشان دهند. کاخ سفید باید کمک نظامی را محدود کند. حمایت مالی یا اقتصادی برای اوکراینی ها - هر چقدر هم که حیاتی باشد - هیچ شانسی برای عبور نخواهد داشت».همزمان به دنبال درخواست گروهی از جمهوری خواهان سنا، کنفرانس جمهوریخواهان برای بحث در مورد موضع آنها در باب کمک به اوکراین تشکیل جلسه خواهد داد.

1

کی‌یف گروگان جمهوری‌خواهان!

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان گفته که آماده در نظر گرفتن بسته کمکی است، اما امنیت مرزها اولویت اصلی سیاست برای جمهوریخواه است. علاوه بر این، سخنران، که قبل از به عهده گرفتن نقش رهبری، به طور مداوم علیه کمک اوکراین رای می‌داد، گفت که اهمیت حمایت از کیف را درک می‌کند، اما این کار را فقط تحت شرایط خاصی انجام خواهد داد.او هفته گذشته گفت: «ما پرسش ها به سؤالاتی در مورد استراتژی، آخرین دور بازی و مسئولیت پذیری در قبال گنج با ارزش مردم آمریکا نیاز داریم».در همین حال، جمهوری خواهان مجلس نمایندگان که به شدت با ارسال کمک های بیشتر به اوکراین مخالف بوده اند، اصرار دارند که برای رد چنین لایحه ای تمام تلاش خود را خواهند کرد.

مارجوری تیلور گرین، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته به آکسیوس گفت که در صورتی که جانسون اجازه دهد دور دیگری از بودجه اوکراین به تصویب برسد، «علیه او اقدام خواهد شد. رئیس مجلس بی‌تردید در حال عبور از طوفانی سیاسی است. همانطور که پولیتیکو اعلام کرد: «میلیون‌ها دلیل وجود دارد که چرا این ایده هرگز محقق نخواهد شد. نخست، بعید است که جانسون هرگز خود را قربانی کرده و رابطه اش با ترامپ را خراب می‌کند ».با پیچیده تر شدن اوضاع، تعدادی از دموکرات های کنگره ناراحتی خود از حمایت بی قید و شرط واشنگتن از جنگ جاری اسرائیل در غزه را با صدای بلند عنوان کرده اند.

01000000-c0a8-0242-296e-08dbca40caed_cx0_cy5_cw0_w408_r1_s

سناتور تیم کین (D-Va.) با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «مردم آمریکا باید مطمئن باشند که هر کشوری که کمک نظامی ایالات متحده دریافت می‌کند مطابق با ارزش‌های ما رفتار می کند.» این اصلاحیه تاکید می کند که ما انتظار داریم هر بازیگری که کمک های ایالات متحده را دریافت می کند قوانین بین المللی جنگ را رعایت و اقداماتی را برای محافظت از غیرنظامیان بی گناه گرفتار در مناطق درگیری انجام دهد.با توجه به اینکه بسیاری از حامیان و متحدان بایدن از تلاش‌های جنگی کیف حمایت می کنند، بعید به نظر می‌رسد که در صورت شکست این اصلاحیه، متمم را کنار بگذارند.با این وجود، مسیر تصویب این قانون پر از موانع و علامت سوال است. بایدن از کنگره درخواست کرده است که پیشنهاد او را در اسرع وقت تایید کند، اما حتی با پیشرفت های فزاینده، به نظر می رسد تا تصویب نهایی راه دوری مانده است.