به گزارش اکوایران، اسرائیل روز شنبه به حملات خود علیه حماس در خان یونس غزه ادامه داد. این در حالی است آب و هوای بد و باران شدید آوارگان فلسطینی که به دنبال پناه گرفتن در شمال نوار غزه بودند، را مجبور کرده به دنبال سرپناهی جایگزین باشند.

به گفته رویترز، ساکنان از تیراندازی شدید هوایی و تانک در منطقه خان‌یونس، منطقه‌ای در جنوب غزه که کانون تهاجم زمینی اسرائیل علیه حماس شده است، و اطراف دو بیمارستان اصلی آنجا، گزارش دادند.

حماس اعلام کرد که نیروهایش یک موشک ضد تانک را به سمت یک تانک اسرائیلی در جنوب غربی خان‌یونس شلیک کردند.

در همین حال ارتش اسرائیل اعلام کرد که دست کم 11 مرد مسلح را که می‌خواستند مواد منفجره را در نزدیکی نیروهای ارتش اسرائیل کار بگذارند کشته است.

گروه جهاد اسلامی فلسطین، متحد حماس نیز اعلام کرد که نیروهایش در حال درگیر شدن با نیروهای اسرائیلی در این منطقه هستند و موشک‌هایی به سمت اسرائیل شلیک کرده‌اند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که حملات اسرائیل در مجاورت بیمارستان العمل و بزرگترین مرکز پزشکی فعال در جنوب، بیمارستان ناصر، در جریان بوده است.

اشرف القدره، سخنگوی این وزارتخانه گفت: «بمباران اسرائیل مراقبت‌های پزشکی را مختل کرده و جان پزشکان، بیماران و آوارگان را به خطر انداخته است.

ارتش اسرائیل می‌گوید که با مدیران بیمارستان و کادر پزشکی از طریق تلفن و روی زمین در تماس است تا مطمئن شود که آنها در دسترس هستند و به کار خود ادامه می‌دهند. اسرائیل ادعا می‌کند حماس در داخل و اطراف مراکز پزشکی فعالیت می‌کند، ادعایی که این گروه آن را رد می‌کند.

دادگاه بین‌المللی دادگستری لاهه در حکمی در روز جمعه از دستور به آتش‌بس خودداری کرد، اما به اسرائیل دستور داد از ارتکاب نسل‌کشی علیه فلسطینی ها جلوگیری کند و برای کمک به غیرنظامیان اقدامات بیشتری انجام دهد. بنیامین نتانیاهو پس از آن گفت که جنگ با هدف از بین بردن حماس ادامه خواهد یافت.

در شهر جنوبی رفح، زینب خلیل 57 ساله، که چندین بار تا رسیدن به پناهگاه نه چندان دور از مرز با مصر به همراه خانواده‌اش جابه‌جا شده است، گفت که حکم دادگاه بین‌المللی دادگستری مهم است اما کافی نیست. او گفت: «ما همین حالا آتش‌بس می‌خواهیم.»

مقامات بهداشتی غزه روز شنبه اعلام کردند که تاکنون 26 هزار و 257 فلسطینی کشته و نزدیک به 65 هزار نفر زخمی شده‌اند. اکثریت جمعیت 2.3 میلیون نفری غزه آواره شده‌اند.

ساکنان و نیروهای حماس از جنگ روز شنبه در بخش‌های مرکزی و شمالی این منطقه خبر دادند که در آن باران شدید موجب شد آب چادرهای آوارگان را فرا بگیرد و برخی را مجبور کرد در نیمه شب به دنبال سرپناهی جایگزین باشند.