به گزارش اکوایران، آخرین فردی که شغل معاون رئیس‌جمهور ایالات‌متحده را بر عهده داشت، در نهایت هدف شورشیان خشنی قرار گرفت که خواستار اعدام او بودند. با این حال، با نزدیک شدن دونالد ترامپ به نامزدی جمهوری‌خواهان برای انتخابات سال 2024، هیچ کمبودی برای رقبای مشتاق برای معاونت او وجود ندارد.

می‌توان حدس زد که مایک پنس که در سال‌های 2016 و 2020 معاون ترامپ بود، این بار به این سمت نرسد. امتناع او از اجابت خواسته رئیسش برای براندازی انتخابات گذشته باعث ایجاد شکاف دائمی شد و پنس را به یک خائن و هدف شورشیان 6 ژانویه تبدیل کرد.

به گزارش گاردین، معاونان کمپین ترامپ در انتخابات اخیر آیووا و انتخابات مقدماتی نیوهمپشایر، که در هر دو به راحتی پیروز شد، سعی کرده‌اند با نمایش‌های افراطی وفاداری از یکدیگر پیشی بگیرند. کورت باردلا، یک استراتژیست دموکرات، گفت: «بسیار واضح است که او این آزمون‌های باز را مانند شوی اپرنتیس برگزار می‌کند. او با همه معاشقه خواهد کرد. او آنها را وادار به رقص خواهد کرد. آنها همه برای این جایگاه خود را تحقیر می‌کنند و حیله‌گری می‌کنند.»

وقتی ترامپ برای اولین بار در سال 2016 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شد، فهمید که به یک معاون رئیس‌جمهور نیاز دارد که بتواند به حمایت از پروتستان‌های جمهوری‌خواه و محافظه‌کاران که به ستاره سه بار ازدواج کرده تلویزیون مشکوک بودند، کمک کند. پنس، فرماندار وقت ایندیانا و محافظه‌کار اجتماعی سرسخت، از همان گروهی بود که ترامپ دوست دارد آن را نیروهای مرکزی بنامد. در سال جاری، متحدان ترامپ و استراتژیست‌های جمهوری‌خواه معتقدند که او برای جذب رای‌دهندگان مردد حومه شهر در تعداد انگشت شماری از ایالت‌های کلیدی، که احتمالاً نتیجه انتخابات نوامبر در آنجا مشخص می‌شود، به کمک نیاز دارد. بنابراین بسیاری از مفسران پیش‌بینی می‌کنند که او یک زن یا یک فرد رنگین پوست را انتخاب می‌کند، به‌ویژه پس از از بین رفتن حق سقط‌جنین در قانون اساسی.

مایکل استیل، رئیس سابق کمیته ملی جمهوری‌خواهان، گفت یکی از عوامل مهم برای ترامپ این است که «آنها چقدر دلسوز خواهند بود، نه فقط در مورد «اوه، من تو را دوست دارم، دونالد ترامپ»، بلکه به اندازه کافی مرا دوست دارید که وقتی به شما می‌گویم سوگند ریاست‌جمهوری خود را در قانون‌اساسی زیر پا بگذارید این کار را انجام دهید؟ و آن شخص برای من الیز استفانیک است.»

استفانیک 39 ساله، دارای بالاترین رتبه یک زن در کنفرانس جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان و یکی از اولین اعضای کنگره که از ترامپ حمایت کرد، به نظر می‌رسد که زمان‌بندی شرکت خود در انتخابات را کاملاً تعیین کرده است. او ماه گذشته پس از شرمسار کردن روسای سه دانشگاه برتر در مورد یهودی‌ستیزی در دانشگاه‌هایشان در طول جلسه استماع کنگره که باعث شد دو نفر از آنها بعدا استعفا دهند، شهرت ملی پیدا کرد. استفانیک مدعی پیروزی شد و گفت: «من همیشه شما را به نتیجه می‌رسانم.» ترامپ از او به عنوان یک فرد معرکه یاد کرد.

از آن زمان، او حتی از پنس بدنام پیشی گرفته است. بلافاصله پس از اینکه ترامپ محکومان جنایت در قیام را «گروگان» توصیف کرد، او همان اصطلاح را در برنامه تلویزیونی ان‌بی‌سی به زبان آورد. هنگامی که ترامپ در حین بحث در مورد 6 ژانویه، نیکی هیلی، رقیب خود را با نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان اشتباه گرفت، استفانیک گستاخانه آنچه را که همه شنیده بودند، تکذیب کرد.

لری ساباتو، مدیر مرکز سیاست در دانشگاه ویرجینیا، می‌گوید: «او با تمام توان برای این جایگاه تلاش می‌کند. این تنها توضیح برای چیزهایی است که او می‌گوید و انجام می‌دهد. من برای او خجالت می‌کشم اما او خجالت نمی‌کشد زیرا فقط یک هدف حرفه‌ای دارد. او هرچه که فکر می‌کند ترامپ دوست دارد می‌گوید. ترامپ این را دوست دارد.»

در بازی مورد علاقه واشنگتن کسی که موفق خواهد شد در حال حاضر استفانیک است. بیل ویلن، مشاور سابق رسانه‌ای سیاستمداران از جمله آرنولد شوارتزنگر، فرماندار سابق کالیفرنیا، می‌گوید: «فقط بر اساس آنچه او در آن جلسه کنگره انجام داد، چه چیزی می‌تواند ترامپ را بیشتر از تماشای او در حال نابود کردن رؤسای اتحادیه آیوی خوشحال کند؟ این برای او بسیار جذاب خواهد بود که او را به عنوان همراهش در انتخابات بگذارد.»

یکی دیگر از مدعیان کریستی نوم است که در حال خدمت در دومین دوره فرمانداری خود به عنوان فرماندار داکوتای جنوبی پس از پیروزی قاطعانه در انتخابات 2022 است. او پس از خودداری از اعمال دستور ماسک زدن در سراسر ایالت در طول همه‌گیری ویروس کرونا، توجه ملی را به خود جلب کرد. نوم در اوایل ماه جاری در چندین رویداد در آیووا حامی ترامپ بود.

پس از او تیم اسکات، سناتور کارولینای‌جنوبی است که آمریکایی آفریقایی‌تبار است و می‌تواند به ترامپ کمک کند تا در میان رای‌دهندگان سیاه‌پوست نفوذ کند.

اسکات یک بار رقیب جمهوری‌خواه ترامپ بود اما در نوامبر از رقابت خارج شد. او از آن زمان ترامپ را تایید کرد و در جریان سخنرانی پیروزی‌اش در نیوهمپشایر به او گفت: «من تو را دوست دارم!» او همچنین به تازگی نامزدی خود را اعلام کرده است.

دیگر نامزدهای معاونت ریاست‌جمهوری برای ترامپ سارا هاکبی سندرز، سخنگوی سابق کاخ سفید و فرماندار فعلی آرکانزاس، بن کارسون که وزیر مسکن ترامپ بود؛ کری لیک، که در سال 2022 نامزدی فرمانداری در آریزونا را از دست داد و اکنون برای مجلس سنا در آنجا نامزد شده، بایرون دونالدز، نماینده کنگره فلوریدا، مارجری تیلور گرین، نماینده کنگره جورجیا و جی‌دی ونس سناتور اوهایو هستند.

به نظر می‌رسد که مقاومت گسترده‌ای برای انتخاب هیلی، سفیر سابق ترامپ در سازمان ملل و آخرین رقیب او برای نامزدی جمهوری‌خواهان وجود دارد. در 19 ژانویه، او گفت که احتمال معاون رئیس‌جمهور شدن وجود ندارد، در حالی که ترامپ گفت «احتمالا» او را انتخاب نخواهد کرد. از آن زمان به بعد روابط بین این دو تیره شد و ترامپ از توهین‌هایی مانند کودن استفاده کرد و هیلی از سن و هوش ذهنی او انتقاد کرد.

علاوه بر این، دیدگاه‌های تندروانه هیلی در مورد سیاست خارجی، از جمله کمک نظامی به اوکراین، برای پایگاه «اول آمریکا» ترامپ منفور است. تاکر کارلسون، مجری راست‌گرا، اخیراً قول داد: «من نه تنها به این گزینه رای نمی‌دهم، بلکه تا آنجا که می‌توانم در مقابلش می‌ایستم.»

ترامپ علناً گفته است که قبلاً تصمیم خود را گرفته است، اما ظاهراً او همچنان در حال تماس با دوستان، حامیان و کمک‌کنندگان است تا در مورد اینکه چه کسی را انتخاب کند، راهنمایی کنند. ریسک‌ها این بار به‌طور غیرمعمولی زیاد است و این گفته قدیمی که اغلب از جان نانس گارنر، معاون فرانکلین روزولت نقل می‌شود که معاونت ریاست‌جمهوری ارزش وقت تلف کردن ندارد، ممکن است در سال 2024 به کار برده نشود؛ بایدن 81 ساله است و ترامپ 77 ساله. به این معنی که توانایی یک معاون رئیس‌جمهور برای به عهده گرفتن فرماندهی هرگز به این اندازه مقتضی نبوده است.

ولین، یکی از پژوهشگران اندیشکده هوور در دانشگاه استنفورد، می‌گوید: «یک رأی‌دهنده محتاط و بدبین به این فکر می‌کند: «خوب، چه اتفاقی می‌افتد اگر...؟» این موضوع انتخاب نامزد معاونت را بیش از پیش مهم می‌کند. ما هر انتخابات در مورد این موضوع صحبت می‌کنیم و سپس آن را نادیده می‌گیریم زیرا رای‌دهندگان واقعاً اینطور فکر نمی‌کنند. اما در این انتخابات به گونه‌ای این گزینه روی میز است که در گذشته نبوده است، زیرا شما بر سلامت نامزدها و قوای ذهنی آن‌ها تمرکز می‌کنید و این احتمال وجود دارد که یکی یا هر دو نتوانند یک دوره را به پایان برسانند.

این به یک محاسبه متفاوت با ترامپ در این زمینه منجر می‌شود. این خیلی مربوط به جمع آوری آرای انتخاباتی یا دستیابی به یک گروه نیست. این مسئله انتخاب کسی است که به طور معتبر بتواند بگوید که از روز اول آماده رهبری است.»

ترامپ ممکن است برای تصمیم‌گیری نهایی عجله نداشته باشد. هر چه او چشم‌انداز معاونت ریاست‌جمهوری را طولانی‌تر کند، بیشتر مشتاقان برای به دست آوردن موهبت‌های او تلاش خواهند کرد.

وندی شیلر، دانشمند علوم سیاسی در دانشگاه براون، با این موضوع موافق است. او گفت: «او فکر نمی‌کند برای پیروزی در این انتخابات به کسی نیاز داشته باشد، بنابراین حدس من این است که او از افراد برجسته زیادی می‌خواهد که بیایند و به او ادای احترام کنند. به طور کلی، ما بیشتر از او نگران هستیم که معاون او چه کسی باشد.»