به گزارش اکوایران به نقل از رویترز، در حالی که واشنگتن مدعیست به دنبال مقابله با دور زدن ایران از تحریم‌ها از طریق عراق و تطبیق دادن بخش مالی این کشور با استانداردهای بین المللی است، مقام ارشد وزارت خزانه داری آمریکا در زمینه تحریم‌ها به بغداد سفر کرد.
به گفته سخنگوی وزارت خزانه‌داری، برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی، روز یکشنبه و دوشنبه در عراق بود و به عنوان بخشی از تلاش‌های ادعایی برای مقابله با تامین مالی غیرقانونی، با مقامات ارشد عراقی از جمله محمد شیاع السودانی، نخست وزیر، دیدار کرد.
به گفته این سخنگو، نلسون در این سفر با همتایان خود درباره حفاظت از سیستم‌های مالی عراق و جهان گفت‌وگو کرد و افزود که واشنگتن همچنان در حفاظت از بخش مالی عراق در برابر سوء استفاده بازیگران منطقه‌ای، با بغداد شریک خواهد بود.
ایالات متحده روز دوشنبه همچنین بانک الهدی عراق را به عنوان یک مؤسسه مالی خارجی با خطر پولشویی معرفی کرد و آن را به عنوان مجرای تأمین مالی تروریسم متهم کرد.
شبکه اجرای جرایم مالی وزارت خزانه داری قانونی را پیشنهاد کرد که این بانک را از سیستم مالی ایالات متحده جدا می‌کند و موسسات و آژانس‌های مالی آمریکایی را از داشتن حساب در این بانک یا از طرف آن منع می‌کند.
واشنگتن همچنین صاحب این بانک را تحریم کرد. ایالات متحده ادعا می‌کند که این بانک ارتباطاتی با ایران و گروه‌های عرقی دارد.
نلسون پس از سفر خود به عراق به امارات سفر خواهد کرد، کشوری که واشنگتن نگرانی‌هایی در مورد فرار از تحریم‌ها از طریق آن داشته است.