به گزارش اکوایران، دو روز پس از اینکه مردی در یک تماس اضطراری جعلی درباره خانه نیکی هیلی، نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا در کارولینای جنوبی گزارش تیراندازی داد، او در روز سال نو هدف دومین مورد از تماس اضطراری جعلی قرار گرفت، این بار توسط فردی که ادعا می‌کرد هیلی به دخترش شلیک کرده است. 

طبق گزارش دفتر کلانتر در اول ژانویه، شخصی که خود را «رز» معرفی می‌کرد با 911 تماس گرفت و مدعی شد که دختر هیلی در حوضچه‌ای از خون افتاده و هیلی تهدید به شلیک به خود کرده است. تماس گیرنده ادعا کرد که با هیلی در حال مکالمه تلفنی است.

بر اساس این گزارش که رویترز در پاسخ به درخواستی برای ثبت سوابق تماس‌های اضطراری جعلی در منطقه محل اقامت هیلی دریافت کرد، معاون با یک زن ناشناس در جلوی در خانه صحبت کرد که با توضیحات هیلی مطابقت داشت و به سرعت به این نتیجه رسید که این تماس یک فریب است. 

تماس‌های اضطراری جعلی علیه هیلی، که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را در انتخابات مقدماتی به چالش کشیده است، در شهر کیاوا آیلند، یک جامعه مرفه و محصور در کارولینای جنوبی با حدود 2000 نفر رخ داد.

رویترز روز شنبه گزارش داد خانه هیلی روز 30 دسامبر هدف یک تماس اضطراری جعلی قرار گرفت. مردی با مقامات تماس گرفت و ادعا کرد که به زنی شلیک کرده و تهدید کرد که در خانه او به خود آسیب می‌رساند. 

تماس‌های اضطراری جعلی از جمله موجی از تهدیدهای خشونت‌آمیز، ادعای بمب‌گذاری و سایر اقدامات ارعاب علیه مقامات دولتی، اعضای سیستم قضائی و مجریان انتخابات از زمان انتخابات 2020 است که مجریان قانون ایالات‌متحده را در آستانه رقابت‌های ریاست‌جمهوری امسال نگران کرده است.

دفتر کلانتری هیچ مظنونی را درباره تماس‌های دروغین شناسایی نکرده است.

تماس اضطراری جعلی عبارت است از ارسال گزارش‌های نادرست به پلیس برای ایجاد یک واکنش بالقوه خطرناک توسط افسران. کارشناسان مجری قانون آن را نوعی ارعاب یا آزار و اذیت می‌دانند که به طور فزاینده‌ای برای هدف قرار دادن شخصیت‌های برجسته از جمله مقامات دخیل در پرونده‌های مدنی و کیفری علیه دونالد ترامپ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هیلی در برنامه «ملاقات با مطبوعات» شبکه ان‌بی‌سی در روز یکشنبه به دومین حادثه اشاره کرد، اما تاریخ وقوع این حادثه را ارائه نکرد و جزئیاتی را درباره آنچه اتفاق افتاده نگفت. او گفت: «فکر می‌کنم دو بار این اتفاق افتاده است.»

پرونده‌های تماس اضطراری جعلی در دو ماه گذشته افزایش یافته است و در حالی که ترامپ برای بازگشت به کاخ سفید تلاش می‌کند، هم متحدان و هم رقبای او را هدف قرار داده است.

دیوید بکر، مدیر اجرایی مرکز غیرحزبی برای نوآوری و تحقیقات انتخابات، گفت: «تحریک‌ها و تهدیدهای فیزیکی برای ایجاد وحشت در کارمندان دولتی که دموکراسی ما به آنها متکی است، طراحی شده‌اند. با افزایش مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری، به نظر می‌رسد که آزار و اذیت در حال افزایش است.»

اهداف شامل چهره‌هایی هستند که علناً با ترامپ مخالف بودند، مانند وزیر امور خارجه مین، شینا بلوز، دموکراتی که او را از انتخابات مقدماتی ایالت خود منع کرد. قاضی‌ها و حداقل یک دادستان که پرونده‌های علیه ترامپ را رسیدگی می‌کنند نیز هدف قرار گرفته‌اند. اما حامیان ترامپ مانند مارجری تیلور گرین، نماینده ایالات‌متحده نیز با آن مواجه شده‌اند.

بر اساس اطلاعاتی که رویترز به دست آورده، در حادثه 30 دسامبر والدین 87 و 90 ساله هیلی و پرستار آنها در آن زمان در خانه بودند. 

ماموران سایه‌ای از یک فرد را از طریق بالکن پنجره طبقه دوم مشاهده کردند. آنها با اسلحه به فرد دستور دادند که دستان خود را بالا ببرد. سپس ماموران دو نفر را مشاهده کردند که دستان خود را بالا بردند.

گزارش حادثه هویت افراد را مشخص نکرده است. اما هیلی روز یکشنبه گفت که ماموران «اسلحه‌هایی به سمت والدین من کشیده‌اند.» در گزارش حادثه آمده است که یکی از ماموران به جلوی در نزدیک شد و با سرایدار صحبت کرد که گفت به کسی شلیک نشده است. بر اساس این گزارش ماموران بعداً با صاحب خانه، ظاهرا هیلی، تلفنی صحبت کردند.

هیلی در مصاحبه تلویزیونی روز یکشنبه درباره حادثه 30 دسامبر گفت: «این اتفاق خانواده من را در معرض خطر قرار داد. این وضعیت امنی نبود و نشان‌دهنده هرج و مرجی است که اکنون کشور ما را احاطه کرده است.»

بر اساس گزارش حادثه، این تماس توسط مردی انجام شد که خود را «تراویس» معرفی کرد. مقامات با ساکنان خانه صحبت کردند و به آنها اجازه دادند به تماس 911 گوش دهند، اما آنها «صدا را تشخیص ندادند.» 

با این حال، به نظر می‌رسد مقامات اطلاعات بیشتری در مورد تماس 1 ژانویه دارند. در گزارش مربوط به آن حادثه که با اصلاحاتی در اختیار رویترز قرار گرفت، آمده است که مقامات شماره تلفن تماس گیرنده را پیدا کرده‌اند.

سوابق ملکی محلی نشان می‌دهد که هیلی و همسرش اقامتگاه جزیره کیاوا را به ارزش 2.4 میلیون دلار در اکتبر 2019 خریداری کردند.