آخرین وضعیت حج عمره

به گزارش اکوایران، وزیر امور خارجه در حاشیه نشست هیات دولت امروز (چهارشنبه 11 بهمن) در جمع خبرنگاران از گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه عربستان در خصوص آخرین وضعیت از سرگیری عمره خبر داد و گفت: با وزیر خارجه عربستان روی بحث‌های فنی مربوط به هواپیمایی توافق‌هایی را داشتیم و موافقت‌نامه بین دو سازمان هواپیمایی ایران و عربستان با توجه به ۷، ۸ سالی که حج عمره متوقف شده بود زمانش سپری شده بود. در روزهای گذشته یک هیات از وزارت امور خارجه و سازمان هواپیمایی عربستان سعودی آمدند و طبق روال متعارفی که دارند مباحث فنی خود را تکمیل کردند.

امیرعبداللهیان در زمینه تعمیق روابط با پاکستان گفت: در پاکستان گفت‌وگوهای بسیار خوبی با مقامات عالی‌رتبه این کشور داریم. در چند روز آینده در پاکستان انتخابات برگزار می‌شود. برای ما مباحث همکاری‌های اقتصادی، تجاری، توسعه بازارچه‌ها و مناطق مرزی بسیار مهم است. رویکرد اساسی ما این است که مرزهایی که سال‌ها تروریست‌ها در کنار آن مستقر هستند به مرزهای تجاری، صلح و دوستی تبدیل شود.

رییس‌جمهور به هرمزگان می‌رود

معاون اجرایی رییس جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پنجشنبه و جمعه رییس جمهور و اعضای هیأت دولت در استان هرمزگان حضور پیدا خواهند کرد، اظهار کرد: در این ایام پروژه های خیلی خوبی آماده افتتاح و بهره برداری شده است.  مجموعا ۱۰۵ هزار میلیارد تومان پروژه اقتصادی و عمرانی در این سفر افتتاح و به بهره برداری می رسد.

سخنگوی دولت: افزایش قیمت ارز دلیل اقتصادی ندارد

علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت ارزی کشور، گفت: عرضه ارز از سوی بانک مرکزی بیشتر از تقاضاست و افزایش قیمت ارز دلیل اقتصادی ندارد. ترازهای ارزی مثبت و درآمدهای ارزی در دسترس و قابل قبول است.

سخنگوی دولت در ادامه گفت: نرخ رشد نقدینگی به کمترین رقم در ۵۰ ماه گذشته یعنی به ۲۵.۲ درصد رسیده است. نرخ رشد پایه پولی به ۳۱ درصد رسید. از ابتدای سال منابع ارزی قریب به ۶۰ میلیارد دلار تخصیص داده شده است. منابع ارزی قابل قبول است.

او درباره افزایش سقف بودجه ۱۴۰۳ در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: اول باید منابع تامین شود و متناسب با آن هزینه شود. در سقف منابع، مصارف پیش بینی می شود. وقتی سقفی برای منابع در نظر گرفته شود دیگر نمی توانیم بیشتر از آن سقف هزینه کنیم زیرا این ناترازی در بودجه می شود.

ضرغامی: افتتاح بیش از 426 پروژه با ارزش ۹.۱ همت در دهه فجر

سید عزت‌الله ضرغامی نیز درباره پروژه‌های میراث فرهنگی اظهار کرد: پروژه‌های مرتبط با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سقف ۴۲۶ پروژه به ارزش ۹.۱ همت (هزار میلیارد تومان) در سراسر کشور در دهه فجر افتتاح خواهد شد و ۵ هزار و ۱۸۲ شغل ایجاد خواهد کرد.

تکذیب صدور مجوز برای کنسرت رپ از سوی وزیر ارشاد

محمد مهدی اسماعیلی در جمع خبرنگارن در پاسخ به این سوال که آیا مجوز کنسرت رپ صادر شده است؟ تصریح کرد: خیر. این یک اشکالی بوده که پدید آمده و ما هیچ مجوزی صادر نکرده‌ایم. معاونت هنریمان هم امروز اعلام موضع خواهد کرد و این خبری که اعلام شده کذب است.

اسماعیلی با بیان اینکه امشب آغاز رسمی جشنواره فیلم فجر خواهد بود، گفت: با اهتمامی که همکاران من هم در بخش داخل و هم در بخش بین‌الملل داشتند، با استقبال بسیار خوبی روبرو بودیم. امشب تلاش می‌کنیم در بخش‌هایی که امکانش بود و داوری‌ها انجام شده، چند جایزه مربوط به جشنواره را اهدا کنیم تا شب اختتامیه طولانی نباشد.

وزیر کار: هنوز برای واگذاری تیم‌های استقلال و پرسپولیس تصمیمی گرفته نشده است

سید صولت مرتضوی در حاشیه جلسه هیات دولت، گفت: برای واگذاری تیم‌های استقلال و پرسپولیس هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

وزیر کار ادامه داد: همه کارکنان بیمارستان گاندی که حق بیمه پرداخت کرده‌اند، تا دایر شدن مجدد بیمارستان تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می‌گیرند و می‌توانند از مزایای آن استفاده کنند. او همچنین بیمارستان گاندی را موظف به پرداخت حق سنوات و عیدی کارکنان این بیمارستان دانست.

مجوز دولت برای واردات خودرو تا رنج ۳۵ هزار یورویی به جانبازان

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رییس بنیاد شهید، در حاشیه جلسه هیات دولت اظهار کرد: جانبازان دارای بیش از ۵۰ درصد جانبازی طبق قانون بودجه می‌توانند تا رنج قیمت ۳۵ هزار یورو نسبت به واردات خودرو اقدام کنند.

توضیحات وزیر ارتباطات در خصوص پرتاب ماهواره‌های ایرانی

عیسی زارع‌پور نیز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگارن با اشاره به پرتاب اخیر ماهواره از سوی ایران اظهار کرد: برای اولین بار ما توانستیم دو کار بزرگ انجام دهیم. اول اینکه سه ماهواره به صورت همزمان توسط ماهواره‌بر سیمرغ با موفقیت قرار دادیم و دوم اینکه در مدار بیضوی که حداقل ارتفاع یعنی به قول متخصصین حضیض آن ۴۵۰ کیلومتر و اوج آن ۱۱۱۰ کیلومتر بود دسترسی پیدا کنیم. صنعت فضایی کشور در بخش‌های گوناگون از جمله پرتابگر، ساخت ماهواره، ایستگاه‌های زمینی و پایگاه‌های پرتاب با سرعت حرکت می‌کند.

جبلی: بودجه 1403 صداوسیما هم برای تولیدات سازمان و هم برای پرداخت حقوق  شاغلان و بازنشستگان است

رییس سازمان صدا و سیما با اشاره به افزایش چشم‌گیر بودجه این سازمان گفت: بودجه اختصاص یافته در قانون برنامه هفتم توسعه براساس جدول تکالیف تولید است. بر این اساس سازمان بدون کسب تکلیف از دولت حق اضافه کردن حقوق و دستمزد کارکنان و بازنشستگانش را ندارد.

رییس سازمان صدا و سیما ادامه داد: بودجه ۱۴۰۳ هم برای پرداخت حقوق  شاغلان و بازنشستگان و هم برای تولیدات جدول تکالیف در ماده ۷۷ برنامه هفتم توسعه است.

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست از پرداخت هزینه انتقال آب دریا از جنوب توسط صنایع خبر داد

علی سلاجقه نیز صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مولفه‌های محیط زیست مسئله آب است. این بحث انتقال آبی که از دریاهای جنوب یعنی خلیج فارس و دریای عمان انجام می‌شود هم به نتیجه خواهد رسید.

او در واکنش به این موضوع که گفته می‌شود پروژه انتقال آب بسیار گران است و صرفه اقتصادی ندارد، گفت: خود صنایع وارد کار شده‌اند و قیمت تمام‌شده آن به عهده خود صنایع است که پرداخت می‌کنند و دولت خیلی در این قسمت کاری نمی‌کند و مشکلی وجود ندارد.

خزعلی از الزام دستگاه‌ها برای تهیه برنامه‌های خانواده‌محور خبر داد

معاون امور زنان رئیس‌جمهور با اشاره به برنامه‌های معاونت تحت مسئولیتش درباره مادران کارمند،‌ گفت: برنامه شغل منعطف را در دست تهیه داریم که امیدوارم با همکاری سایر دستگاهها تصویب شود. رییس‌جمهور نیز به همه دستگاه‌ها دستور دادند به عنوان اتاق عملیات زن و خانواده عمل کنند و به بحث خانواده‌محوری به صورت عملیاتی ورود پیدا کنند.

خزعلی ادامه داد: در جلسه‌ای که چند روز قبل با رییس‌جمهور داشتیم قرار شد دستگاه‌ها با نگاه خانوادگی‌محوری طرح‌ها و برنامه‌های‌شان درباره خانواده را تهیه کنند.