به گزارش اکوایران، دموکرات‌ها دارند دوباره دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق را دست کم می‌گیرند. این دقیقاً همان اشتباهی است که حزب در سال 2016 مرتکب شد، زمانی که هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق، نامزد دموکرات‌ها بود.

به نوشته سی‌ان‌ان، پس از نمایش قدرتمند ترامپ در انتخابات مقدماتی نیوهمپشایر، که عملاً آخرین رقیب او - سفیر سابق سازمان ملل متحد، نیکی هیلی - را از رقابت حذف کرد، برخی از منتقدان او به دنبال یافتن خبرهای خوب هستند.

آن‌ها به این واقعیت اشاره می‌کنند که او سهم بیشتری از آرا را به دست نیاورد یا خاطرنشان می‌کنند که هیلی توانست نظر رأی دهندگان مستقلی را جلب کند که در تئوری در انتخابات نوامبر، جو بایدن را به ترامپ ترجیح خواهند داد. علاوه بر این، تعداد جمهوری‌خواهانی که مدام می‌گویند تحت هیچ شرایطی به ترامپ رای نمی‌دهند، دموکرات‌ها را امیدوار می‌کند که در روز انتخابات، بسیاری از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه در خانه بمانند.

اما این استدلال‌ها با نادیده گرفتن چندین مسئله اساسی، تهدیدی را که ترامپ در ماه نوامبر برای بایدن ایجاد می‌کند، نادیده می‌گیرد. در واقع، با توجه به چالش‌های عظیمی که ترامپ با خود به همراه دارد، قابل توجه است که رئیس‌جمهور سابق در رقابت‌های مقدماتی تا این حد خوب عمل کرده و به تهدید بزرگ او اشاره دارد.

ترامپ یک رئیس جمهور یک دوره‌ای است که همین چهار سال پیش به فردی که در برابر او رقابت می‌کند شکست خورد. علاوه بر این، علیرغم اینکه حزب جمهوری‌خواه ضربه‌های خیره‌کننده‌ای به قدرت خود در کنگره متحمل شد -که به قیمت از دست دادن کنترل سنا در سال 2020 و دوباره در انتخابات میان‌دوره‌ای سال 2022 تمام شد- ترامپ در نظرسنجی‌ها به خوبی ظاهر می‌شود و رقبای مقدماتی خود را شکست می‌دهد.

در حالی که ایالات متحده هرگز یک نامزد اصلی ریاست جمهوری با این همه بار قضائی نداشته است، ترامپ در حال پیشروی است. او فقط یک رئیس جمهور شکست خورده یک دوره‌ای نیست، بلکه رئیس جمهور یک دوره‌ای است که گفته می‌شود تلاش کرده نتیجه انتخاباتی را که در آن شکست خورده باطل کند – چیزی که واقعاً می‌توان آن را در تاریخ آمریکا بی‌سابقه نامید. اگر این کافی نیست، او متعاقباً چهار بار متهم شده است، از جمله اتهاماتی درباره سوء استفاده گسترده از قدرت.

در همین حال، دو ایالت بر اساس اتهام تحریک به شورش تصمیم گرفتند او را از شرکت در انتخابات منع کنند. و پرونده‌های قضائی در مورد تجاوز جنسی، تقلب مالیاتی و افترا نیز در جریان است (او همه این اتهامات را رد کرده و درخواست تجدید نظر داده است). با این حال، ترامپ نه تنها رقبای جمهوری‌خواه خود را علی‌رغم این چالش‌های قانونی شکست می‌دهد، بلکه آن‌ها همچنان از او دفاع می‌کنند و حتی در گرماگرم نبردهای سیاسی در حمایت از او کناره‌گیری می‌کنند.

ترامپ همان ترامپ است!

در واقع، ترامپ همچنان به عنوان ترامپ پیروزی می‌شود. هیچ نقطه عطفی، هیچ تغییری روشی و هیچ تلاش جدی برای رعایت هنجارهای سنتی سیاسی از سوی او وجود نداشته است. او به انتقاد از مخالفان خود با توهین‌، انتشار اطلاعات نادرست و دروغ‌پردازی ادامه داده است. ترامپ 2024 بسیار شبیه ترامپ 2020 و 2016 عمل می‌کند.

این بدون شک به این دلیل است که ویژگی‌هایی که در گذشته باعث موفقیت او در جلب توجه رسانه‌ها شده بود، همچنان مؤثر هستند. حتی اگر بخشی از توان خود را در نتیجه افزایش سن از دست داده باشد - همانطور که هیلی و دیگران استدلال کردند - ترامپ همچنان استعدادهای خود را به عنوان یک «شو من» حفظ کرده است. ترامپ هنوز می‌داند که چگونه تلویزیون انجام دهد. او مسئول اصلی سرگرمی است.

توانایی پایدار ترامپ برای جلب توجه از طریق نمایش‌های تحریک آمیز درست پس از آنکه رسانه‌ها او را به عنوان پیروز انتخابات نیوهمپشایر معرفی کردند، آشکار شد. ترامپ به جای یک سخنرانی پیروزی استاندارد، شروع کرد به مسخره کردن هیلی. او یک سری اظهار نظرهای کینه توزانه در مورد او مطرح کرد، حتی تا آنجا پیش رفت که به لباس او توهین کرد. اگرچه برخی از تحلیلگران از تصمیم او متعجب شده بودند و خاطرنشان کردند که او ممکن است هیلی را به ادامه رقابت تشویق کرده باشد، اما توجه نکردند که نکته این بود که این کارها و صحبت‌ها توجه‌ها را به او جلب کرد، و مکالمات در رسانه‌های اجتماعی برای 24 ساعت در مورد ترامپ بود و توجه را از همه افراد دیگر در زمین بازی سلب کرد.

ترامپ که با این اصل زندگی می‌کند که هر تبلیغاتی خوب است، بدون شک با داغ شدن رقابت موانع مشابهی را برای بایدن ایجاد خواهد کرد.

هیچ کدام از اینها به این معنی نیست که ترامپ شکست ناپذیر است، چون که نیست. سال 2020 این موضوع را ثابت کرد. نظرسنجی‌ها برای انتخابات 2024 نشان می‌دهد که رقابت نزدیک است و احتمالاً نتیجه آن به میزان مشارکت در تعداد انگشت شماری از ایالت‌های نوسانی بستگی داشته باشد. چند نظرسنجی در ایالت‌های نوسانی‌، پیشتازی بایدن را نشان می‌دهد.

ترامپ را می‌توان با مشارکت گسترده رای دهندگان شکست داد. اما عملکرد او تا کنون در رقابت‌های حزبی و مقدماتی، قابل توجه بوده است، به‌ویژه با توجه به شرایطی که با آن مواجه است، و این به دلیل قدرت خالصی است که پشت کمپین نامزدی اوست.