به گزارش اکوایران، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، از تحقیقات درباره جابجایی اسناد محرمانه که حافظه او را زیر سوال می‌برد انتقاد کرد. او عصر پنجشنبه در یک کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت: «حافظه من مشکلی ندارد.»

رابرت هر، که از سوی وزارت دادگستری منصوب شده بود، دریافت که آقای بایدن اسناد محرمانه مرتبط با ارتش و سیاست خارجی در افغانستان را بعد از آنکه به عنوان معاون رئیس جمهور خدمت کرد نگه داشته بود.

به گزارش رویترز، رابرت هر، بازپرس ویژه در گزارشی گفت که او پس از تحقیقات 15 ماهه از طرح اتهامات جنایی خودداری کرده است، زیرا بایدن همکاری داشته و محکوم کردن او دشوار است. «هر» او را مردی خوش‌نیت و مسن با حافظه ضعیف توصیف کرد.

بایدن در واکنش به این حرف با عصبانیت گفت که حافظه‌اش خوب است. او که در طول سخنان خود در کاخ سفید سرشار از عصبانیت بود، به پیشنهاد وکیل مبنی بر اینکه فراموش کرده است پسرش، بو، مرده است، انتقاد کرد و گفت که این اتهام که او عمداً مطالب طبقه بندی شده را نگه داشته است «کاملا اشتباه است.»

تصمیم هر تضمین می‌کند که بایدن، برخلاف رقیب احتمالی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری 2024، دونالد ترامپ، به خاطر سوء‌استفاده از اسناد حساس دولتی خطر زندان را نخواهد داشت.