به گزارش اکوایران، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که تولید پهپادهای نظامی این کشور در سال گذشته افزایش یافته، اگرچه برخی از مسائل فنی هنوز نیاز به حل دارند.

به نوشته رویترز، روسیه در جریان جنگ دو ساله اوکراین به کرات از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده کرده، اما اغلب مجبور بوده تا به پهپادهای ارزان‌قیمت وارداتی تکیه کند.

شویگو در جریان بازدید از تأسیسات تولید پهپاد در منطقه رودخانه ولگا در اودمورتیا گفت: «ظرفیت‌های تولیدی که ایجاد شده به ما این امکان را می‌دهد تا بیشتر وظایفی را که امروز با آن روبرو هستیم، انجام دهیم».

او در جلسه‌ای با مقامات نشان داد که مسائل مربوط به استفاده از هوش مصنوعی (AI) در هواپیماهای بدون سرنشین و جنگ الکترونیک هنوز باید حل شود.

مسکو در ماه‌های اخیر نشان داده که تشکیلات صنعتی‌نظامی این کشور تولید خود را افزایش داده است؛ چرا که روسیه به دنبال شکستن بن‌بست نظامی چندماهه در اوکراین است.

فرماندهان اوکراینی گفته‌اند هواپیماهای بدون سرنشین برای به دست آوردن دست بالا در درگیری حیاتی هستند. همچنین تحلیل‌گران نظامی اذعان دارند که استفاده زیاد از این سلاح‌ها توسط هر دو طرف، پیشروی زمینی را برای سربازان دشوار می‌کند.