به گزارش اکوایران، در میان اوج‌گیری اعتراضات مردمی به ناعادلانه بودن و تقلب در انتخابات پارلمانی، یک مقام ارشد دولت پاکستان به دست داشتن در تقلب انتخاباتی اعتراف کرده است.

روز شنبه، لیاقت علی چتا، کمیسر شهر راولپندی، جایی که ستاد ارتش کشور در آن قرار دارد، گفت که خود را به پلیس تسلیم خواهد کرد و از سمت خود کناره‌گیری می‌کند. او به خبرنگاران گفت: «ما بازنده‌ها را به برنده تبدیل کردیم و 70000 رای در 13 کرسی مجلس ملی را معکوس کردیم.»

به گزارش داون نیوز پاکستان، این کمیسر اعتراف کرد که «عمیقا درگیر جرائم جدی مانند تقلب در انتخابات 2024 بوده است» و گفت که «خنجر زدن به کشور از پشت» به او اجازه خواب نمی‌دهد.

او افزود: «من باید به خاطر ظلمی که انجام دادم مجازات شوم و سایر کسانی که در این بی‌عدالتی دست داشته‌اند نیز باید مجازات شوند.»

پس از اعلام چتا، کامران اصغر، ناظر ارشد عملیات پلیس راولپندی، به داون گفت که کمیسر دستگیر نشده است زیرا هیچ پرونده‌ای علیه او تشکیل نشده است.

در همین حال، کمیسیون انتخابات پاکستان اتهامات چتا را رد کرد، اما در بیانیه‌ای گفت که «تحقیقاتی را انجام خواهد داد.»

در یک بیانیه خبری، سازمان نظارت بر انتخابات همچنین گفت که هیچ یک از مقامات این سازمان هرگز دستورالعملی برای «تغییر نتایج انتخابات» به چتا صادر نکرده‌اند.

اما یک عضو کمیسیون حقوق بشر پاکستان گفت که این اعتراف نشان می‌دهد که «دخالت مقامات دولتی در تقلب در پاکستان در حال آشکار شدن است.»

در همین حال روز شنبه، هزاران نفر در بیش از ده‌ها شهر، از جمله اسلام آباد در اعتراض به تقلب در انتخابات تظاهرات کردند.

کمال حیدر، خبرنگار الجزیره در گزارشی از اسلام آباد گفت که ده‌ها هزار نفر با وجود اینکه دولت برای تجمعات عمومی محدودیت اعمال کرده بود، در تظاهرات شرکت کردند.

پس از نزدیک به یک هفته درام سیاسی بعد از انتخابات 8 فوریه، یک ائتلاف شش حزبی به رهبری حزب مسلم لیگ پاکستان که 75 کرسی به دست آورده است و حزب مردم پاکستان که 54 کرسی را به دست آورده، قرار است دولت بعدی را تشکیل دهد.

با این حال، بر اساس نتایج رسمی، حزب تحریک انصاف پاکستان، حزب عمران خان نخست وزیر سابق، که در حال حاضر به دلیل چندین محکومیت در زندان به سر می‌برد با کسب 93 کرسی، به عنوان برنده آشکار انتخابات ظاهر شد.