به گزارش اکوایران، آودیوکا یکی از شهرهای مهم در شرق اوکراین است که از ابتدای جنگ تا کنون سقوط نکرده بود و به همین دلیل به عنوان نماد مقاومت اوکراینی‌ها شناخته می‌شد.

با این حال، اوکراینی‌ها مجبور شده‌اند به دلیل کمبود تجهیزات و امکانات نظامی، این شهر را که به ویرانه تبدیل شده است، برای روس‌ها بگذارند و بروند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین گفته اوکراین در نبرد مقابل روس‌ها شکست نخورده و صرفا به دلیل کمبود تجهیزات نظامی ناچار شده این شهر را ترک کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا پیش‌تر هشدار داده بود که تعلل آمریکا و کنگره در تصویب کمک‌های نظامی به اوکراین، می‌تواند منجر به سقوط آودیوکا شود.

حالا که آودیوکا سقوط کرده، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به مردم خود تبریک گفته و از آن به عنوان پیروزی مهم یاد کرده است.

روس‌ها بعد از تصرف باخموت در ماه می سال ۲۰۲۳ نتوانسته بودند به پیروزی مهمی دست پیدا کنند. اکنون این پیروزی در آودیوکا می‌تواند اهمیت بالایی برای آن‌ها داشته باشد.

اوکراین هم اکنون بعد از ضدحمله ناموفق و از دست دادن آودیوکا در کنار عدم دریافت کمک‌های نظامی از آمریکا، دچار دلسردی شده است.

در ویدیوی بالا توضیح داده شده که چرا آودیوکا از اهمیتی ویژه در این نبرد برخوردار بود.