به گزارش اکوایران، به گفته منابع کشتیرانی و نظامی، کشتی سی چمپیون با پرچم یونان پس از آنچه که به نظر می‌رسید حمله موشکی اشتباه یمنی‌ها باشد، روز سه‌شنبه وارد بندر عدن در جنوب یمن شد.

خطرات کشتیرانی به دلیل حملات مکرر هواپیماهای بدون سرنشین و موشکی در دریای سرخ و تنگه باب المندب از ماه نوامبر افزایش یافته است. 

به نوشته خبرگزاری رویترز، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اواخر روز سه‌شنبه ادعا کرد که یمن دو موشک بالستیک ضد کشتی به سمت سی چمپیون، متعلق به ایالات متحده شلیک کرده‌اند. یکی از موشک‌ها در نزدیکی کشتی منفجر شد و باعث آسیب جزئی شد.

منابع وزارت کشتیرانی یونان گفتند که سی چمپیون که ذرت را از آرژانتین به عدن می‌برد، روز دوشنبه دو بار مورد حمله قرار گرفت و پنجره‌اش آسیب دید اما خدمه آن آسیبی ندیدند.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده گفت که کشتی سی چمپیون در پنج سال گذشته 11 بار کمک‌های بشردوستانه به یمن رسانده است.

منبعی در عدن و یک منبع کشتیرانی جداگانه گفتند که کشتی در حال تخلیه بخشی از محموله 9229 تنی ذرت خود در عدن بود، قبل از اینکه به بندر حدیده در شمال یمن، منطقه تحت کنترل انصارالله حرکت کند تا 31000 تن باقی مانده را تخلیه کند.

منبعی در عدن که نخواست نامش فاش شود، گفت که حمله به کشتی اشتباه بوده است. یک منبع جداگانه در حدیده که او نیز از افشای هویت خود خودداری کرد، گفت که حوثی‌ها به آنها اطلاع داده‌اند که این حمله عمدی نبوده است.

اپراتور کشتی مگا شیپینگ مستقر در آتن و مقامات وزارت کشتیرانی یونان از اظهار نظر در مورد کشتی خودداری کردند.