به گزارش اکوایران، دو حزب سیاسی بزرگ پاکستان روز سه‌شنبه اعلام کردند پس از مذاکرات فشرده ده روزه، به توافق رسمی برای تشکیل یک دولت ائتلافی دست یافته‌اند.

توافق بین حزب مردم پاکستان به رهبری بوتو زرداری و حزب مسلم لیگ نواز پاکستان به رهبری نواز شریف که سه بار نخست‌وزیر این کشور بود، به روزهای بلاتکلیفی پایان داد.

به گزارش رویترز، بوتو زرداری در یک کنفرانس مطبوعاتی اواخر شب در اسلام آباد تایید کرد که شهباز شریف، که در کنار او نشسته بود، نامزد ائتلاف برای نخست وزیری خواهد بود.

او افزود که پدرش آصف علی زرداری نامزد این ائتلاف برای ریاست جمهوری کشور خواهد بود.

شهباز شریف، برادر کوچکتر نواز، گفت که این دو حزب تعداد تشکیل دولت را دارند و همچنین از حمایت سایر احزاب کوچکتر برخوردارند.

مسلم لیگ با 79 کرسی بزرگترین حزب و حزب مردم با 54 کرسی دوم است. آنها به همراه چهار حزب کوچکتر دیگر اکثریت را با 264 کرسی در مجلس در اختیار دارند.

تأخیر در تشکیل دولت در این کشور 241 میلیونی مجهز به سلاح هسته‌ای باعث نگرانی شده است زیرا پاکستان با بحران اقتصادی در بحبوحه رشد اقتصادی آهسته و تورم بی‌سابقه و افزایش خشونت‌های شبه نظامیان دست و پنجه نرم می‌کند و نیاز به یک دولت باثبات با قدرت برای اتخاذ تصمیمات سخت دارد.

انتخابات پاکستان