به گزارش اکوایران، رئیس جمهور اوکراین، ولادیمیر زلنسکی روز یکشنبه گفت که از زمان تهاجم تمام عیار روسیه در دو سال پیش، 31،000 سرباز اوکراینی کشته شده اند که اولین آمار رسمی در بیش از یک سال گذشته است.

به نوشته رویترز، زلنسکی در یک کنفرانس خبری در کیف گفت که نمی‌تواند تعداد مجروحان را فاش کند زیرا این کار به برنامه ریزی نظامی روسیه کمک می‌کند.

او گفت: «31،000 سرباز اوکراینی در این جنگ کشته شده اند. نه 300،000 نفر، نه 150،000... (رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر) پوتین در این مورد دروغ می‌گوید... اما با این وجود، این یک ضربه بزرگ برای ما بوده است.»

اوکراین از پایان سال 2022، زمانی که میخایلو پودولیاک، دستیار رئیس جمهور گفت، 13،000 سرباز اوکراینی از زمان تهاجم در 24 فوریه کشته شده‌اند، تعداد تلفات نظامی خود را اعلام نکرده است.

تلفات میدان نبرد موضوعی بسیار حساس در کشوری است که تلاش می کند نحوه بسیج غیرنظامیان را در ارتش اصلاح کند تا نیروهای خود را بازسازی کند، به خصوص پس از اینکه ثابت شد که ضد حمله سال گذشته قادر به شکستن خطوط روسیه نبوده است.

گزارش نیویورک تایمز در ماه اوت به نقل از مقامات آمریکایی تعداد کشته‌شدگان اوکراینی را نزدیک به 70،000 نفر اعلام کرد. در همین گزارش آمده است که 120،000 سرباز روسی در جریان جنگ کشته شدهَ‌اند.

زلنسکی به خبرنگاران گفت که 180،000 روس در این جنگ کشته شده‌اند.

روسیه خسارات نظامی را محرمانه می‌داند و فاش نمی‌کند. هر دو طرف به طور منظم تلفات نظامی طرف مقابل را زیاد توصیف می‌کنند.

رهبر اوکراین همچنین گفت که ده‌ها هزار غیرنظامی در مناطق اشغالی این کشور در جریان جنگ کشته شده اند. کیف می‌گوید که نمی‌تواند مقیاس چنین خساراتی را به دقت ارزیابی کند زیرا به این مناطق دسترسی ندارد.