به گزارش اکوایران، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز یکشنبه گفت که هنوز مشخص نیست که آیا توافق آزادی اسرا در مذاکرات جاری محقق می‌شود یا خیر. او از بحث در مورد جزئیات خودداری کرد اما گفت حماس باید «به یک وضعیت معقول برسد.»

نتانیاهو به شبکه سی‌بی‌اس گفت: «آنها در سیاره دیگری هستند. اما اگر به یک وضعیت معقول برسند، بله، ما یک توافق آزادی اسرا خواهیم داشت. من امیدوارم که اینطور باشد.»

به گزارش گاردین، سامی ابوزهری، یکی از مقامات ارشد حماس گفت که اظهارات نتانیاهو تمایل اسرائیل برای حصول توافق را مورد تردید قرار می‌دهد.

ابوزهری به رویترز گفت: «اظهارات نتانیاهو نشان می‌دهد که او نگران دستیابی به توافق نیست.» او نخست‌وزیر اسرائیل را متهم کرد که می‌خواهد مذاکره را همراه با بمباران و خونریزی (فلسطینیان) دنبال کند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید به سی‌ان‌ان گفت، مذاکره‌کنندگان اسرائیل، قطر، مصر و ایالات متحده در جریان مذاکرات آخر هفته در پاریس بر سر «چارچوب کلی» توافق کرده‌اند، اما جزئیات نهایی هنوز باید مشخص شود.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که توافق آینده اجازه آزادی 30 یا 40 اسیر اسرائیلی را در ازای آزادی 300 اسیر فلسطینی و آتش‌بسی شش هفته‌ای می‌دهد.

یک مقام مصری به آسوشیتدپرس گفت که هر دو طرف مذاکرات را در طول آتش‌بس موقت برای آزادی تعداد بیشتری از اسرا و آتش‌بس دائمی ادامه خواهند داد.

وقفه در درگیری‌ها در طول ماه رمضان رخ می‌دهد که حدود 10 مارس سال جاری آغاز می‌شود و همچنین شامل افزایش کمک‌هایی که به شدت مورد نیاز هستند خواهد بود.

منابع امنیتی مصر به رویترز گفتند که پس از گفتگوهای اولیه در پاریس، مذاکرات بعدی در دوحه و قاهره برگزار خواهد شد.