به گزارش اکوایران، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا روز چهارشنبه گفت، اتحادیه اروپا باید استفاده از سود دارایی‌های مسدود شده روسیه را برای خرید تجهیزات نظامی برای اوکراین در نظر بگیرد.

به نوشته رویترز، او در یک سخنرانی در پارلمان اروپا گفت: «زمان آن فرا رسیده است که درباره استفاده از سود بادآورده دارایی‌های منجمد روسیه برای خرید مشترک تجهیزات نظامی برای اوکراین گفت‌وگو کنیم.»

فون در لاین افزود: «هیچ سمبل قوی‌تر و هیچ کاربرد بزرگ‌تری برای این پول وجود ندارد که اوکراین و تمام اروپا را به مکانی امن‌تر برای زندگی تبدیل کند.»

فون در لاین گفت تهدید جنگ برای اتحادیه اروپا «ممکن است قریب الوقوع نباشد، اما غیرممکن نیست.»

او گفت: «خطرات جنگ نباید بزرگ‌نمایی شود، اما باید برای آن آماده بود و این با نیاز فوری به بازسازی، تکمیل کردن و نوسازی نیروهای مسلح کشورهای عضو شروع می‌شود.»

فون در لاین در سخنرانی خود پیش نمایشی از استراتژی جدید دفاع صنعتی اروپا را ارائه کرد که کمیسیون او در هفته‌های آینده ارائه خواهد کرد و گفت که یکی از اهداف اصلی آن اولویت دادن به خرید مشترک خواهد بود.

او گفت: «اروپا باید برای توسعه و تولید نسل بعدی قابلیت‌های عملیاتی نبرد تلاش کند. این به معنای توربو شارژ کردن ظرفیت صنعتی-دفاعی ما در پنج سال آینده است.»

او گفت که تلاش‌های بیشتر اروپا در دفاع، نیاز به اتحاد ناتو را کاهش نخواهد داد.

او گفت: «در واقع، اروپایی با حاکمیت بیشتر، به ویژه در زمینه دفاعی، برای تقویت ناتو حیاتی است.»