به گزارش اکوایران، کشته‌شدن بیش از ۱۰۰ فلسطینی در شمال غزه که در انتظار کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه بودند، واکنش‌های بین‌المللی زیادی را برانگیخته است.

کاخ سفید این حمله را «بسیار هشداردهنده» خواند. جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، گفت که این امر مذاکرات حساس آتش‌بس را پیچیده‌تر می‌کند. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز به خبرنگاران گفت که ایالات متحده «به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد آنچه دقیقاً رخ داده است» است.

او گفت که واشنگتن تحقیقات آتی را از نزدیک زیر نظر خواهد داشت و «برای رسیدن به پاسخ» فشار خواهد آورد.

به گزارش گاردین، روایت‌های کاملاً متفاوتی از نحوه مرگ قربانیان در هرج و مرج نزدیک شهر غزه در شمال وجود دارد. ارتش اسرائیل تیراندازی به جمعیت زیادی از مردم گرسنه را رد کرده است.

در همین حال امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز جمعه خواستار آتش‌بس فوری در غزه شد و وضعیت غزه را «وحشتناک» خواند. مکرون در پستی در شبکه اجتماعی ایکس گفت: «خشم عمیق از تصاویری که از غزه جایی که غیرنظامیان توسط سربازان اسرائیلی هدف قرار گرفته‌اند به وجود آمده است. من این تیراندازی‌ها را به شدت محکوم می‌کنم و خواستار حقیقت، عدالت و احترام به قوانین بین‌المللی هستم.»

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز روز پنجشنبه گفت که این حادثه نیازمند تحقیقات مستقل موثر است. گوترش که در سنت وینسنت پیش از نشست منطقه‌ای سخنرانی می‌کرد، گفت که از آخرین رخدادهای جنگ اسرائیل شوکه شده است.