به گزارش اکوایران، ایلان ماسک از شرکت OpenAI سازنده چت جی‌پی‌تی و سام آلتمن، مدیر اجرایی آن شکایت کرده و گفته است که آنها ماموریت اصلی این شرکت برای توسعه هوش مصنوعی به نفع بشریت و نه منفعت را رها کرده‌اند.

در شکایتی که اواخر روز پنجشنبه ارائه شد، آمده است که آلتمن و بنیانگذار OpenAI، گرگ براکمن، ابتدا با ماسک تماس گرفتند تا یک شرکت غیرانتفاعی ایجاد کنند.

به گزارش رویترز، وکلای ماسک در دادخواستی که در سانفرانسیسکو ارائه شده است، گفتند که این شرکت طراحی GPT-4، پیشرفته‌ترین مدل هوش مصنوعی خود را «یک راز کامل» نگه داشته است.

ماسک در سال 2015 OpenAI را تأسیس کرد، اما در سال 2018 از هیات مدیره آن کنار رفت. او همچنین کمپانی سازنده خودروهای الکتریکی تسلا را اداره می‌کند، و سازنده موشک اسپیس ایکس است. ماسک در ماه اکتبر سال 2022  توییتر را به قیمت 44 میلیارد دلار خریداری کرد.

سال گذشته، آلتمن توسط هیئت مدیره سابق OpenAI اخراج شد اما چند روز بعد، او با هیات مدیره جدید به شرکت بازگشت.

واشنگتن پست روز پنجشنبه گزارش داد OpenAI قصد دارد در ماه مارس چندین عضو جدید هیات مدیره را منصوب کند.

چت جی‌پی‌تی، ربات چت از OpenAI، در عرض شش ماه پس از راه‌اندازی در نوامبر 2022 به سریع‌ترین برنامه نرم‌افزاری در حال رشد در جهان تبدیل شد. همچنین جرقه راه‌اندازی چت ربات‌های رقیب از مایکروسافت، آلفابت و گروهی از استارت آپ ها شد.

چت جی پی تی از زمان شروع، توسط شرکت‌ها برای طیف گسترده‌ای از وظایف، از خلاصه کردن اسناد گرفته تا نوشتن کدهای کامپیوتری به کار گرفته شده و رقابتی در میان شرکت‌های فناوری بزرگ برای تولید هوش مصنوعی به راه انداخته است.