به گزارش اکوایران، دونالد ترامپ روز شنبه به راحتی در انتخابات حزبی جمهوری خواهان در میشیگان پیروز شد. بر اساس گزارش ادیسون ریسرچ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده روز شنبه در انتخابات حزب جمهوری‌خواه میزوری و آیداهو نیز پیروز شد.

در هر سه ایالت، ترامپ نیکی هیلی، آخرین رقیب باقی‌مانده‌اش را برای نامزدی ریاست‌جمهوری حزب شکست داد و به دیدار مجدد در انتخابات عمومی با جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات، نزدیک‌تر شد.

به گفته حزب جمهوری خواه ایالت، ترامپ در میشیگان، هیلی را در تمام 13 ناحیه شرکت کننده در گردهمایی نامزدها شکست داد. در مجموع، ترامپ با حدود 98 درصد آرا پیروز شد. پیت هوکسترا، رئیس حزب جمهوری‌خواه میشیگان این نتیجه را «پیروزی قاطع» خواند.

به گزارش رویترز، بیش از 1600 نفر از اعضای حزب در گردهمایی ریاست جمهوری در شهر گرند رپیدز در غرب میشیگان شرکت کردند، جایی که آنها نمایندگانی را برای ترامپ یا هیلی سفیر سابق سازمان ملل برای کنگره ملی نامزدی حزب در جولای انتخاب می‌کردند.

زمان هیلی برای تغییر مسیر رقابت نامزدی جمهوری‌خواهان به سرعت رو به پایان است. روز بعدی انتخابات سه شنبه بزرگ در 5 مارس است، بزرگترین روز در انتخابات مقدماتی، زمانی که 15 ایالت رای‌گیری را برگزار خواهند داد.

ترامپ با پیروزی در آیووا، نیوهمپشایر، نوادا، جزایر ویرجین ایالات متحده، کارولینای جنوبی، و اکنون میشیگان، میسوری و آیداهو، پیشتاز این رقابت است و هیلی به لطف حامیان مالی همچنان در رقابت باقی مانده است اما به نظر می‌رسد شانس چندانی برای تغییر مسیر انتخابات ندارد.