به گزارش اکوایران، ادیسون ریسرچ اعلام کرد نیکی هیلی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز یکشنبه در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان در واشنگتن دی سی پیروز شد. این اولین پیروزی او در روند نامزدی و یک پیروزی نمادین برای سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل بود.

هیلی، تنها رقیب باقی‌مانده دونالد ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی، ۶۲.۹ درصد از آرا را در مقابل ۳۳.۲ درصدی که رئیس‌جمهور سابق به دست آورده بود، به دست آورد.

به گفته کمپین انتخاباتی او، هیلی اولین زنی است که در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان در تاریخ ایالات متحده پیروز شد.

به گزارش رویترز، او هنوز در تلاش برای کسب نامزدی جمهوری‌خواهان برای رقابت با جو بایدن، نامزد احتمالی دموکرات‌ها در ماه نوامبر است و شانس چندانی برای پیروزی ندارد. ترامپ قبل از شکست مقابل هیلی در پایتخت آمریکا، در هشت رقابت اول با اختلاف قابل توجهی پیروز شده است. 

بر اساس نظرسنجی‌ها انتظار می‌رود رئیس‌جمهور سابق تقریباً در تمام رقابت‌های نامزدی پیروز شود.

واشنگتن دی سی، منطقه 100٪ شهری است و درصد نسبتاً بالایی از ساکنان آن دارای مدرک دانشگاهی هستند. در حالی که هسته اصلی پایگاه ترامپ در حاشیه‌هاست و او به ویژه در مناطقی با سطح تحصیلات پایین رای بالایی دارد.

ترامپ در پستی در تروث گفت: «من عمداً از رای دی‌سی فاصله گرفتم زیرا این «باتلاق» است، نمایندگان بسیار کمی دارد و هیچ نقطه مثبتی ندارد.»

این شهر همچنین خانه تعداد قابل توجهی از کارمندان فدرال است که متحدان ترامپ متعهد شده‌اند در صورت پیروزی در نوامبر، آنها را به طور دسته جمعی اخراج کرده و با وفاداران خود جایگزین کنند. برخی از کارمندان فدرال در سال‌های اخیر شاهد افزایش تهدید به مرگ بوده‌اند و ترامپ اغلب از منطقه دی‌سی به عنوان «باتلاق» یاد می‌کند.