به گزارش اکوایران، ایالات متحده از ایران خواست تا تمام ذخایر اورانیوم غنی‌شده خود را رقیق کند.

به نوشته خبرگزری رویترز،  ایالات متحده روز چهارشنبه در بیانیه‌ای که در آن بسیاری از اقدامات هسته‌ای اخیر تهران را مورد انتقاد قرار می‌دهد، از ایران خواست تا تمام ذخایر اورانیوم غنی شده خود را که تا خلوص 60 درصد هم می‌رسد و نزدیک به گریز هسته‌ای محسوب می‌شود را رقیق کند.

آژانس بین‌المللی‌انرژی اتمی هفته گذشته در گزارش محرمانه‌ای به کشورهای عضو اعلام کرد که ذخایر اورانیوم غنی‌شده تا 60 درصد  خلوص ایران در سه ماهه گذشته اندکی کاهش یافته، چرا که تهران بخشی از این ذخایر را رقیق کرده است.

ایالات متحده در بیانیه‌ خود در نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد: «ایران باید تمام ذخایر 60 درصدی خود را کاهش دهد، نه فقط بخشی از آن، و تمام تولید اورانیوم غنی شده تا 60 درصد را به طور کامل متوقف کند». این بیانیه می‌افزاید: «ما همچنان نگرانی‌های جدی در رابطه با ذخایر اورانیوم بسیار غنی‌شده‌ای داریم که ایران همچنان به حفظ آن ادامه می‌دهد». این بیانیه مدعی شده: «امروز هیچ کشور دیگری اورانیوم غنی شده تا 60 درصد را برای هدفی که ایران اعلام کرده تولید نمی‌کند و اقدامات ایران در تضاد با رفتار سایر کشورهای غیرهسته‌ای عضو NPT (معاهده عدم اشاعه) است».