به گزارش اکوایران، پس از آنکه یک کمیسیون تحقیق دولتی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را مسئول فاجعه کوه مرون در آوریل ۲۰۲۱ تشخیص داد، حزب کارگر درخواست رای عدم اعتماد به او را داد.  در آوریل این سال و هنگام برگزاری مراسم مذهبی «لاگ بعومر» در شهر مرون در شمال اسرائیل ۴۵ نفر کشته و عده زیادی زخمی شدند.

کمیسیون دولتی پس از تحقیق در مورد این حادثه «مسئولیت شخصی، مستقیم و روشن» را بر عهده بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر قرار داد و اعلام کرد او  «با وجود آگاهی از خطر و با نادیده گرفتن هشدارهای بسیاری که به او داده  شده بود» بر اجرای این مراسم نظارت لازم را نداشته است.

حزب کارگر در بیانیه‌ای خواستار برکناری کابینه فعلی و جایگزینی آن شده است. در این بیانیه از کابینه نتانیاهو با عنوان «خطرناک برای اسرائیل» یاد شده که «مسئولیت فاجعه کوه مرون و فاجعه هفتم اکتبر» را نمی‌پذیرد.

قبل از روشن شدن نتیجه تحقیقات این کمیسیون، حزب لیکود (حزب نتانیاهو) یائیر لاپید و نفتالی بنت، نخست وزیران سابق را متهم کرده بود که از کشته و زخمی شدن شرکت کنندگان در این مراسم مذهبی به عنوان «اهرمی سیاسی» علیه نتانیاهو استفاده می‌کنند.

در ماه‌های اخیر چندین طرح عدم اعتماد علیه نتانیاهو توسط حزب کارگر با شکست مواجه شده است. نتانیاهو از سوی خانواده اسرای اسرائیلی نیز زیر فشار است. در روزهای اخیر هزاران نفر از مردم در تظاهرات خود در تل‌آویو خواستار برکناری او شدند.