به گزارش اکوایران، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با رهبری رزمایش‌های نظامی که شامل شلیک واحدی توپخانه‌ای که قادر به هدف قرار دادن سئول است، تهدیدات علیه همسایه خود را همزمان با برگزاری تمرینات نظامی مشترکش با ایالات متحده تشدید کرد.

به نوشته بلومبرگ، خبرگزاری مرکزی کره شمالی گزارش داد که رزمایش‌های کره شمالی با شلیک واحدهای توپخانه دوربرد آغاز شد که «پایتخت دشمن را در برد آتش خود قرار داده و مأموریت‌های مهم نظامی برای بازدارندگی جنگی انجام دادند». یک روز قبل، خبرگزاری مرکزی کره شمالی عکس‌هایی از تمرینات جداگانه‌ای با حضور کیم منتشر کرد که شامل آموزش حمله به پاسگاه‌های مرزی بود.

این نمایش قدرت در حالی صورت می‌گیرد که آمریکا و کره جنوبی طی هفته یکی از بزرگترین تمرینات نظامی مشترک سالانه خود را آغاز کردند. پیونگ‌یانگ هشدار داده که این دو کشور بابت فعالیت‌های نظامی خود، «بهای گزافی» خواهند پرداخت. رزمایش‌های سپر آزادی آمریکا و کره جنوبی شامل آموزش در خشکی، دریا و هوا برای آمادگی در برابر شرایط اضطراری ناشی از اقدامات رژیم کیم می‌شود.

طبق مطالعه‌ای از مؤسسه رند، منطقه سئول محل سکونت تقریباً نیمی از جمعیت کره جنوبی و حدود ۷۰ درصد از اقتصاد آن است. همچنین این منطقه در برد توپخانه‌های کره شمالی قرار دارد که می‌توانند در مدت‌زمان ۱۰ دقیقه در یک بمباران گسترده، حدود ۵۰۰۰ گلوله دوربرد و ۲۵۰۰۰ مهمات را به منطقه کلان‌شهر شلیک کنند که می‌تواند منجر به هزاران تلفات و خسارات فاجعه‌بار شود.

رهبر کره شمالی با حذف ایده وحدت مسالمت‌آمیز از سیاست ملی کشورش در آغاز سال جاری، لحنی خصمانه برای روابط با کره جنوبی تعیین کرد و گفت حق نابودی این کشور را دارد. کره شمالی همچنین تمرینات توپخانه‌ای را در نزدیکی یک جزیره کره جنوبی در نزدیکی مرز دریایی انجام داد که در گذشته صحنه درگیری‌های مرگبار بوده است.

دولت یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره جنوبی معتقد است کره شمالی پیش از انتخابات پارلمانی ماه آوریل تلاش خواهد کرد تا جایگاه خود را ارتقا دهد. حزب متبوع یون که از همکاری نظامی با آمریکا و اتخاذ موضع سخت در قبال پیونگ‌یانگ حمایت می‌کند، به دنبال تصاحب کنترل این نهاد از حزب مخالف بوده که طرفدار آشتی با پیونگ‌یانگ است.