به گزارش اکوایران، رسانه دولتی کره شمالی روز پنجشنبه گزارش داد، کیم جونگ اون، رهبر این کشور، در یک رزمایش نظامی شخصا هدایت یک تانک جنگی جدید را برعهده داشت.

این خبرگزاری گفت که کیم از اینکه تانک اصلی جنگی عملکردی موفقیت‌آمیز در اولین نمایش خود داشته، عمیقا اظهار رضایت کرده است.

به گزارش رویترز، این «رزمایش آموزشی» برای بررسی توانایی‌های نظامی خدمه تانک و آشنایی آنها با عملیات رزمی در ماموریت‌های تاکتیکی مختلف طراحی شده است.

در این گزارش آمده است: «تانک‌های سنگین با عبور سریع از بدترین شرایط جنگی، به یکباره اهداف را با حملات قدرتمند مورد حمله قرار دادند و خطوط دفاعی قوی را با مانورپذیری بالا شکستند.»

به گفته خبرگزاری دولتی کره شمالی، لشکر 105 تانک، که برنده نبرد ساختگی اعلام شد، واحدی بود که سئول پایتخت کره جنوبی را در طول جنگ کره اشغال کرد. مقامات ارشد از جمله کانگ سون نام وزیر دفاع در این مراسم به کیم پیوستند.

در عکسی که توسط این خبرگزاری منتشر شد، رهبر این کشور منزوی را می‌توان در حالی که سرش از یک تانک بیرون آمده، دید.

این نبرد ساختگی در حالی انجام می‌شود که قرار بود مانورهای سالانه مشترک با حضور کره جنوبی و ایالات متحده در روز پنجشنبه به پایان برسد. این مانورها که به عنوان رزمایش سپر آزادی شناخته می‌شوند، اولین رزمایشی بودند که از زمانی که پیونگ یانگ پیمان نظامی بین دو کره در سال 2018 را لغو کرد، برگزار شدند.

ارتش کره جنوبی اعلام کرد این رزمایش شامل تانک‌ها، خودروهای زرهی و همچنین جت‌های جنگنده FA-50 بود.

کره شمالی مدت‌هاست که این مانورهای نظامی را محکوم می‌کند، در حالی که سئول این رزمایش‌ها را صرفاً دفاعی می‌داند.