به گزارش اکوایران، یک مقام ارشد اطلاعاتی اوکراین گفته است که مناطق کورسک و بلگورود روسیه اکنون مناطق جنگی فعال هستند.

به نوشته اسکای‌نیوز، پس از آنکه گروه‌های ضد کرملین گفتند به نیروهای روسیه در این مناطق حمله کرده‌اند، آندری یوسف، سخنگوی اداره اطلاعات جی‌یو‌آر اوکراین، این اظهارات را در تلویزیون ملی اوکراین بیان کرد.

او گفت: «مناطق کورسک و بلگورود اکنون مناطق عملیات رزمی فعال هستند. این چیزی است که ما تایید می‌کنیم.» و تاکید کرد که این گروه‌ها مستقل عمل می‌کنند و تحت کنترل کیف نیستند.

او افزود: «و همانطور که توسط داوطلبان و شورشیان اعلام شد، ما در مورد شهروندان روسیه صحبت می‌کنیم که بدون هیچ گزینه دیگری، با سلاح از حقوق مدنی خود در برابر رژیم پوتین دفاع می‌کنند.»

سه گروه مستقر در اوکراین گفتند که در حال انجام عملیات مسلحانه در مناطق بلگورود و کورسک هستند و از ساکنان خواستند تا برای امنیت خود، این مناطق را تخلیه کنند.

در حالی که انتخابات روسیه از روز جمعه آغاز شده است و به مدت سه روز ادامه دارد، کرملین گفته است که حملات اوکراین به منطقه مرزی بلگورود روسیه، برای بی ثبات کردن اوضاع در این کشور در جریان انتخابات ریاست جمهوری طراحی شده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: «این یک واقعیت آشکار است که [حملات] با تلاش‌هایی برای سایه انداختن بر انتخابات یا بی‌ثبات کردن اوضاع مرتبط است».

درگیری و حملات توپخانه در بلگورود، استان مرزی که بارها مورد حمله اوکراین قرار گرفته است، در روزهای اخیر افزایش یافته است.