به گزارش اکوایران، یک حمله موشکی از سمت اوکراین منجر به کشته شدن دو نفر در غرب روسیه شد و حمله پهپادی جداگانه‌ای یک پالایشگاه نفت را به آتش کشید. حملات روز شنبه در دومین روز از انتخاباتی رخ داد که ولادیمیر پوتین کیف را به تلاش برای ایجاد اختلال در آن متهم کرده است. مرگ یک مرد و یک زن توسط ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار منطقه بلگورود گزارش شد که در آن حملات مرزی از اوکراین به بخشی از زندگی روزمره تبدیل شده است.

به گزارش رویترز، دیمیتری آزاروف، فرماندار منطقه سامارا در 850 کیلومتری جنوب شرقی مسکو، در نزدیکی مرز اوکراین، گفت که پالایشگاه سیزران در آتش سوخت اما حمله به پالایشگاه دوم خنثی شد.

اوکراین این هفته حملات مکرری را علیه پالایشگاه‌های روسیه انجام داده است. روسیه نیز مرگبارترین حمله چند هفته اخیر خود را در روز جمعه انجام داد. حمله‌ موشکی به منطقه مسکونی در شهر بندری اودسا اوکراین در دریای سیاه رخ داد و حداقل 20 نفر را کشت و بیش از 70 نفر را زخمی کرد.

جنگ اوکراین بر رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری سه روزه روسیه سایه افکنده است، انتخاباتی که به طور قطع پوتین را برای شش سال دیگر در کرملین نگه می‌دارد.

پوتین در سن 71 سالگی و در قدرت به عنوان رئیس جمهور یا نخست وزیر از آخرین روز سال 1999، بر چشم انداز سیاسی روسیه سلطه دارد و هیچ یک از سه نامزد دیگر در برگه رأی هیچ چالش مهمی را ایجاد نمی‌کنند.

منتقدان برجسته او در زندان هستند یا به خارج از کشور گریخته‌اند، مسئله‌ای که باعث شده مخالفان این رای‌گیری را ساختگی بخوانند. الکسی ناوالنی، مشهورترین سیاستمدار اپوزیسیون روسیه ماه گذشته در یک مستعمره جنایی قطب شمال درگذشت و حامیان او پوتین را به قتل او متهم کردند. کرملین این موضوع را تکذیب کرد.

کرملین امیدوار است که انتخابات مشارکت بالایی داشته باشد تا نشان دهد که کشور پشت پوتین متحد است.

مشارکت کلی در صبح روز دوم نزدیک به 38 درصد بود. برخی از بالاترین آمارهای مشارکت - نزدیک به 70٪ - در منطقه بلگورود که در آن حمله موشکی رخ داد و در مناطق تحت کنترل روسیه در اوکراین گزارش شد که کیف می‌گوید رای‌گیری در آن‌ها غیرقانونی و باطل است.

رای گیری روز جمعه شاهد اعتراضات معدودی از جمله ریختن مایع رنگ شده به صندوق‌های رای و پرتاب کوکتل مولوتوف به مرکز رای گیری در شهر زادگاه پوتین و همچنین حملات سایبری گزارش شده بود.