به گزارش اکوایران، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، ماه گذشته از رد احتمال استقرار نیروهای نظامی در اوکراین خودداری کرد، مسئله‌ای که واکنش شدید برلین و دیگر متحدین اروپایی را در پی داشت. با این حال، رئیس جمهور فرانسه از موضع خود عقب‌نشینی نکرده است، هرچند تاکید کرده که متحدان غربی ابتکار عمل را به دست نخواهند گرفت.

مکرون روز شنبه در مصاحبه‌ای با روزنامه پاریزین گفت: «شاید در مقطعی - من چنین چیزی را نمی‌خواهم، من ابتکار عمل را به دست نخواهم گرفت - ما مجبور شویم عملیاتی را روی زمین، برای مقابله با نیروهای روسی انجام دهیم.» او افزود: «قدرت فرانسه این است که ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم.»

به گزارش فرانس 24، اختلافات بر سر امکان عملیات زمینی و تحویل موشک‌های دوربرد به کیف، همکاری بین متحدان را تهدید کرده است. اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، با عصبانیت به امتناع مکرون از رد کردن احتمال اعزام نیرو به اوکراین و اظهارات تند او که از متحدانش خواسته بود «بزدل» نباشند، واکنش نشان داد.

مکرون روز جمعه در برلین با همتایان آلمانی و لهستانی خود در نمایشی از همبستگی با کیف دیدار کرد. پس از این دیدار، مکرون گفت که سه کشور موسوم به مثلث وایمار در هدف خود برای این که «هرگز اجازه ندهند روسیه پیروز شود و تا پایان از مردم اوکراین حمایت کنند» متحد هستند.